飞哥的原创文学

让你活在飞哥为你创造的世界里!
个人资料
WriteItOut (热门博主)
  • 博客访问:
正文

原创笑话儿:不许侮辱美国的退伍兵!

(2009-08-24 09:08:56) 下一个
Jerry是我工作的老美同事,他经常骄傲地和我聊起他的military careerJerry曾经在60年代驻军东南亚。我曾经问过他:“Did you ever go to the battle field?”他说:“No, I was in the Navy and stationed on a ship.”我又问:“What was you duty?Jerry 说:“Most of it was more technical, like fixing things here and there and cleaning things up.”最近我们公司招了一个白人老太太,做财务。Jerry就不怀好意地想尽办法和人家套近乎。一次,我们三个一起吃中午饭时,聊起了退休计划。Jerry借机会又开始吹嘘他的military career。冲着白人老太说:“Since I served in the military, I’ll get extra benefit for my retirement.”我心想:“想以此为诱饵勾引可怜的老太太上钩,看我不拔刀相助!”因为平时跟Jerry很熟,开个玩笑他也不会生气。于是我马上冲着白人老太说到:“Yes, Jerry once proudly told me that he was on a ship but his duty was to clean things up, like mopping the deck. I don’t think that’s a career of military. It’s sanitary! 
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.