老大和老大的博客

亦冲亦潜,顺势随缘。潜水有潜水的理由,冲浪有冲浪的原因。
个人资料
正文

【小冲浪说】新发明

(2024-02-01 19:43:42) 下一个

“Daddy!”老大我一进门,小冲浪就跟喊着老大我说,很激动的样子,“I have a new invention!”

“What is it?”新发明啊,对于有可能拔苗助长的机会,老大我是一定会珍惜的。

“When your tummy is growling,and your kitchen is empty,don't panic.”小冲浪开始铺垫。

“Well, what shall we do?”老大我表示在听。

“On the refridgerator, there is a new button. Push it!”小冲浪开始介绍他的新发明。

“What does the button do?”那个新按钮是想象的哈,没关系,要有想象力,老大我继续捧场。

“It only takes a few minutes, then you can open the refridgerator door, and find a newly baked pizza!”小冲浪很得意地说。

“Wow, so the refridgerator also bakes a pizza when you're hungry. That's a great invention!I love it.”老大我很配合地说。

小冲浪很得意地笑了。

2024.2

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.