正文

"宝贝, 我是妈妈" translation --with all your help

(2008-05-16 10:39:52) 下一个
(D) 宝贝, 我是妈妈
----写给在地震中失去生命的孩子和他们的母亲 (wenxuecity.com ID: IloveHere)

Here Comes Mommy, My Sweetie

-- To those young kids who lost their lives in the Sichuan earthquake, and their mothers



It started to rain again
This is mommy, my baby
How could I bear looking at your body,
So cold, lying on the ground?
O my sweetie,
My heart is broken
May all you cold go away

宝贝, 我是妈妈
天又开始下雨了
躺在地上, 这么冰凉
娘不忍心看哪...
儿啊,
你冷吗?

Here comes mommy, my sweetie
I wasn\'t by your side when the land trembled
How could I bear imagining
that you faced the terror and darkness alone
O my sweetie
My heart is broken
May all your fear go away!

宝贝, 我是妈妈
地动山摇我却不在你的身旁
独自面对恐惧和黑暗
娘不忍心想哪...
儿啊,
你害怕吗?

Here comes mommy, my sweetie,
Holding your tiny hands,
How could I let you go!
How could I bear asking,
Do you still feel the pain?
O my sweetie,
May all your pain go away!

宝贝, 我是妈妈
握着你的小手
无力孤单我怎么能放?
娘不忍心问哪…
儿啊,
你还疼吗?

Here comes mommy, my sweetie
I cried, cried, and cried
tightly holding your lifeless body
O my sweetie
Mommy’s heart is totally broken
why don\'t you talk to me
with a smile
So lovely and naughty

宝贝, 我是妈妈
抱紧你小小的身体
你是娘心尖尖上的肉啊
一声声 一声声呼唤
儿啊,
那是娘的肝肠
节节寸寸在断哪...


Here comes mommy, my sweetie
Mommy is singing the song I sang for you last night
Have a good sleep, my sweetie,
There are birds and flowers in heaven
Have a good sleep, my sweetie
The houses there will never crash
Sleep in peace, my sweetie

O my sweetie!

宝贝, 我是妈妈
再哼一遍昨夜唱给你的那支歌谣
睡吧, 睡吧
天堂里有小鸟和鲜花
睡吧, 睡吧
那里的楼房不会倒塌…

儿啊...
-----------------------------

(D) 宝贝, 我是妈妈
----写给在地震中失去生命的孩子和他们的母亲 (wenxuecity.com ID: IloveHere)

宝贝, 我是妈妈
天又开始下雨了
躺在地上, 这么冰凉
娘不忍心看哪...
儿啊,
你冷吗?

宝贝, 我是妈妈
地动山摇我却不在你的身旁
独自面对恐惧和黑暗
娘不忍心想哪...
儿啊,
你害怕吗?

宝贝, 我是妈妈
握着你的小手
无力孤单我怎么能放?
娘不忍心问哪…
儿啊,
你还疼吗?

宝贝, 我是妈妈
抱紧你小小的身体
你是娘心尖尖上的肉啊
一声声 一声声呼唤
儿啊,
那是娘的肝肠
节节寸寸在断哪...

宝贝, 我是妈妈
再哼一遍昨夜唱给你的那支歌谣
睡吧, 睡吧
天堂里有小鸟和鲜花
睡吧, 睡吧
那里的楼房不会倒塌…

儿啊...
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.