读书求知生活

抒写真情实感,回首如烟的青春岁月
个人资料
  • 博客访问:
正文

以爱情誓言的名义想想现在,也想想过去

(2009-09-08 11:10:26) 下一个
读了五七君的短文,也有许多感想。现在就写出来,就教于朋友们。

很久了,每当我看到在路上一对老年夫妇颤颤巍巍,互相搀扶着走过,我就感动得要哭。
每当我看到在病床边一位老人守望着她(他)的丈夫或妻子的时候,我也感动得要哭。
每当我想起我外婆给我中风的外公喂饭的情景,我也感动得要哭。

我觉得这些就是人类最珍贵的爱情;人性最美丽的光辉。

有时候面对一些吵着要离婚(指没有第三者)的朋友,我就不禁要想,那初恋时的热情到那里去了?那时侯追着,求着,哭着,闹着要结婚。现在就觉得她(他)老了,病了,难看了,唠叨了,庸俗了,不再浪漫了,就要离了,图清静了。不!我觉得是不能这样的。对方的所有这些变化其实都和你有关,她(他)的付出才有你的成功,你的现在。她(他)的衰老和疾病是她(他)对自己身体的过度透支引起。她(他)变难看了,是你没有把他(她)保养好,她(他)的唠叨,庸俗就是因为她(他)太操劳她的精神生活太枯燥的缘故。如果她(他)也能有足够的时间听音乐,读书,上网,看电影,看画展,旅游。她(他)或许也会很高雅,很浪漫。

所以作为夫妻,无论贫穷还是富有,无论疾病还是健康,如果确实是相爱结婚,那以后一定也要互相搀扶,互相守望,互相给对方以精神支持。

不管现在年轻还是年老,我们经常要以爱情誓言的名义想想现在,也想想过去。

附:结婚誓言

I,[Groom's name],take you [brede's name],to be my wife,my partner in life and my one true love.

I will cherish our friendship and love you today,tomorrow,and forever.

I will trust you and honor you.

I will laugh with you and cry with you.

I will love you faithfully.

Through the best and the worst,

Through the difficult and the easy.

What may come I will always be there.

As I have given you my hand to hold.

So I give you my life to keep.

So help me God.

I,[brede's name],take you [Groom's name],to be my husband,my partner in life and my one true love.

I will cherish our friendship and love you today,tomorrow,and forever.

I will trust you and honor you.

I will laugh with you and cry with you.

I will love you faithfully.

Through the best and the worst,

Through the difficult and the easy.

What may come I will always be there.

As I have given you my hand to hold.

So I give you my life to keep.

So help me God.

In unison

Entreat me not to leave you,or to return from following after you,

For where you go I will go,

and where you stay I will stay.

Your people will be my people,

and your God will be my God.

And where you die,I will die and there I will be buried.

May the Lord do with me and more if anything but death parts you from me.


i want to take this man/woman to my lawful wedded husband/wife,
to love him/her and cherish him/her,
for better or worse,for poorer and richer.


神父会说:

XX,你愿意娶XX小姐为你的妻子么?照顾她,爱护她,无论贫穷还是富有,疾病还是健康,相爱相敬,不离不弃,永远在一起?

新郎会回答:

我愿意娶XX我的妻子!照顾她,爱护她,无论贫穷还是富有,疾病还是健康,相爱相敬,不离不弃,直到死亡把我们分离



[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.