红豆红

把鲜活的日子,装进文字里。。。
个人资料
红豆红 (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

企业家誓言 by Thomas Paine

(2012-01-31 03:52:01) 下一个
看吴英,想到了这段话:

   我是不会选择做一个普通人的。
  如果我能够做到的话,
  我有权成为一位不寻常的人。
  我寻找机会,但我不寻求安稳,
  我不希望在国家的照顾下,
  成为一名有保障的国民,
  那将被人瞧不起,而使我感到痛苦不堪。
  我要做有意义的冒险。
  我要梦想,我要创造,
  我要失败,我也要成功。
  我的天性是挺胸直立,
  骄傲而无所畏惧。
  我勇敢地面对这个世界,
  自豪的说:在上帝的帮助下,我已经做到了。
  
  Entrepreneur’s Credo
  I do not choose to be a common man,
  It is my right to be uncommon … if I can,
  I seek opportunity … not security.
  I do not wish to be a kept citizen.
  Humbled and dulled by having the
  State look after me.
  I want to take the calculated risk;
  To dream and to build.
  To fail and to succeed.
  I refuse to barter incentive for a dole;
  I prefer the challenges of life
  To the guaranteed existence;
  The thrill of fulfillment
  To the stale calm of Utopia.
  I will not trade freedom for beneficence
  Nor my dignity for a handout
  I will never cower before any master
  Nor bend to any threat.
  It is my heritage to stand erect.
  Proud and unafraid;
  To think and act for myself,
  To enjoy the benefit of my creations
  And to face the world boldly and say:
  This, with God’s help, I have done
  All this is what it means
  To be an Entrepreneur.
  (Excerpt from Common Sense, written in 1776 by Thomas Paine)


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (4)
评论
红豆红 回复 悄悄话 回复南山松的评论:
真是觉得,那是一个鲜活的生命啊!不知道这个女孩子,犯了什么罪,只是才31岁,被抓的时候才26!!!
南山松 回复 悄悄话 豪言壮语阿~
红豆红 回复 悄悄话 对,是那个女子!
谢谢杜姐,看你看球看的开心极了~~
DUMARTINI 回复 悄悄话 吴英?就是那个行贿而被判死刑的女子吗?

有的人天性大胆爱越轨,遇到合适的社会就是他们出头的天下了
有的人小心谨慎重道德修养,在法制社会也可以成为优秀的人才

登录后才可评论.