YiJuHua の Blog (部落)

心有灵犀不言而喻人间事 肚大能容海腾云沉天下物
个人资料
正文

海莉. 维斯腾拉 * Scarborough Fair * 斯卡布罗集市

(2009-08-27 22:29:24) 下一个


海莉. 维斯腾拉 * Scarborough Fair * 斯卡布罗集市



【歌词】

Are you going to Scarborough Fair
Parsley, Sage,rosemary and thyme
Remember me to one who lives there
She once was a true love of mine

Tell her to make me a cambric shirt
Parsley,sage,rosemary and thyme
With no seams nor needle work 
Then she`ll be ture love of mine


Tell her to find me an acre of land
Parsley,sage,rosemary and thyme
Between the salt water and the sea strand
Then she`ll be a true love of mine

Tell her to reap it with a sickle of leather
Parsley,sage,rosemary and thyme
And gather it all in a bunch of heather
Then she`ll be a true love of mine




【歌词汉译】 


斯卡布罗集市


您要去斯卡布罗集市吗?
那儿有芜荽,鼠尾草,迷迭香和百里香
请带去我对那儿一个人的问侯
她 曾是 我的 真爱。


请告她替我做件麻布衣衫
不能有接缝,也不必针线
她 就是 我的 挚爱。


请告她替我找一块儿地儿
有芜荽,鼠尾草,迷迭香和百里香
就在那咸水和大海之间
她 就是 我的 真爱。


请告她用一把皮镰收获
把收割的石楠扎成一捆儿
她 就是 我的 挚爱。



Hayley Westenra - Live

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.