秋月冬雪

春有百花秋有月,夏有凉风冬有雪,若无闲事挂心头,便是人间好时节
个人资料
秋月冬雪 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

小喷喷 Little Puff

(2008-07-14 14:21:55) 下一个

在图书馆的借书扫描机边上发现了一本书,封面上画了一列火车,书名"Little Puff,随便翻了一下,觉得豆豆会喜欢,于是把它借回家了。果不其然,豆豆非常喜欢这本书。他先自己把书翻了一遍,看到火车他就要念"Choo... Choo..."

自己过目一遍以后,豆豆就要求我讲故事了。我一开始用英文念了一遍,豆豆很安静的在听。我后来又用中文念了一遍,这样,他就更喜欢了。

接下来的几个星期,豆豆几乎每天都要我给他念"小喷喷"的故事。小喷喷"Little Puff"的故事很简单,就是叙述一列小火车的历险故事。

第一页是:See me, see the big red me.

第二页是:I have three little cars. One blue car, one yellow car and another one is a red car
这一页我教豆豆认颜色,蓝车厢,黄车厢还有红车厢。

Next Page: I do not like it here, nobody is here with me. Jump, jump, jump, here I come, I am going out of here.
我不喜欢这里,没有人和我玩,我跳,跳,跳出来,出去玩

Next Page: Here I come Up, Up , Up, Up, Up
我来啦,上去,上去,上去,上去

Next Page: Here I go down, down, down, down, down
我走啦,下来,下来,下来,下来,下来

Next Page: Oh my, you cannot come in here, you cannot do this, go away, away!
Oh my, 你不可以进来市区,你不可以这样,走开!走开!

Next Page: Oh no, this will not work, you don't belong to here. What is this? What is this? Get out of here. Go away! Go away! (Puff went to a farm. All the animals were on little puff and checking out on it.)

这一页有各种动物,我除了教豆豆"这个是公鸡,这个是猪,这个是牛。。。"我也教他这写动物的叫声。到后来,豆豆一看,就干脆看了猪就叫"moo...." (搞错啦,猪应该叫"oink, oink..),里面有一头黑绵羊,我开始唱 Baa baa black sheep, have you any wool? Yes sir, yes sir, three bags full!" 豆豆最喜欢跟着唱"Yes sir, yes sir。。"

Next Page: Nobody wants me, where can I stay? Where can I go now?
没有人要我,我可以到那里去呢?


Next Page: This looks like fun. I will go in there and see. (Puff entered the zoo.)
我教豆豆认zoo, 动物园


Next Page: Oh, this one is really big, big, big (Puff saw an elephant)
这个动物好大,好大,好大(这是什么?大象!)


Next Page: Oh, this is a tall one. Look up, up, up, this is a tall one. It has spots on its body (Puff saw a giraffe)
这个动物好高,看上去,看上去(这是什么?长颈鹿!)


Next Page: Oh, Oh, I like these little ones, this little ones knows how to play (Puff saw two monkeys hanging on the tree trucks)
Oh, Oh, 这个动物真会玩,我喜欢这个小东西(这是什么?猴子)


Next Page: Oh, look at this, the little one is with the mother, I like the little one (Puff saw a tiger with her pup)
Oh, 我喜欢这个小家伙,他和妈妈在一起(这是什么?老虎!)

Next Page: Little Puff, come here come here. Help, help, you can help us out. We can ride on you. (Kids in zoo ask little puff to help them out)
小喷喷,过来,过来。帮忙,帮忙。你可以帮我们的忙,我们可以乘上你去玩。

Next Page: Come on, ride on me, ride on me, I like to work for you. What fun! What fun! (Puff gave ride to the kids)

过来,乘上我吧,我喜欢为你们工作。好玩!好玩!

Last Page: I like it here, this is the spot for me.
我喜欢这里,这就是我该呆的地方。

 
里面还有很多动物,我就教豆豆认狮子,老虎,猴子,企鹅,斑马等。

反复的看了多次一后,豆豆就几乎能认得里面的情节和句子了。有时候他就自己边看边念:蓝车厢,黄车厢, 红车厢; Oh, my! ;好玩!好玩!

注:我只记得大概的句子,没有照书抄。


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (4)
评论
秋月冬雪 回复 悄悄话 回复羞答答的玫瑰的评论:
男孩子应该会喜欢的,是一本老书了。不过色彩很鲜艳,很好的书。
羞答答的玫瑰 回复 悄悄话 听起来真有趣!我也要去图书馆找找这本书。。。
秋月冬雪 回复 悄悄话 回复我就是的评论:
多谢缪赞,你家宝贝是个男孩吗?
我就是 回复 悄悄话 好妈妈!
登录后才可评论.