正文

男女声对唱:Red River Valley (美声版)

(2007-11-15 19:24:46) 下一个
Lyrics for Red River Valley
From this valley they say you are leaving
We shall miss your bright eyes and sweet smile
For you take with you all of the sunshine
That has brightened our pathway a while.

Then come set by my side if you love me
Do not hasten to bid me adieu.
Just remember the Red River Valley
and the cowboy that loved you so true.

For a long time my darling I've waited
for the sweet words you never would say
Now at last all my fond hopes have vanished
For they say that you're going away.


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
林贝卡 回复 悄悄话 IwannaKnow,

谢谢你找到了英语板的Red Valley River.说起这首歌曲,让我想起了一件趣事,和你分享。

记得91年夏天去湘西张家界游玩,在学习结束时,我们的外教,还把大家在张家界的经历,根据红河谷的旋律,改编成一首歌曲,在我们离开张家界的那天晚上,他边弹他的ukulele,边唱歌,记得描述我的就是:it was Rebecca whom I pulled out of the river.真是一次有趣的难忘的经历。

因为去猛洞河漂流时,飘到了目的地后,大家开心的都往河里跳,我也跟着往下跳。当时,我的游泳水平并不高,差点被淹死。不得不喊:Help.同去的外教把我从河里拽上来,救了我一命。至今还感激不尽。

登录后才可评论.