My View of the World Around Me

My own short stories. Some are real and some are fiction.
正文

一只流浪猫

(2021-04-05 19:57:48) 下一个
以前我没法想像我会为一只流浪猫伤心泪泪。新冠年四月在家上班,我在后院看到一只又老又瘦,左眼受伤流水的猫。我开给她喂猫食, 还会跟她喵来喵去。她变得越来越健康和有活力, 眼睛也好了。有一天在我们喵喵的对话中她慢慢地倒地, 滚到一边,亮出肚皮。那一刻我明白她把我当朋友了,亮肚皮成了我们的游戏。每天早上我拉开后院的落地白叶窗。她已经蹲在窗外朝里面看。我在院子里干活,她跑来跑去抓壁虎。我Meditate, 她蹲在另外一个椅子上打盹儿。大·约一年,她不吃猫吃,连零食也不怎么吃。我感觉那一天快到了。最后一跟我道别,她离开时一步三回头。先是躺在我后院门口闭着眼睛,我抓抓她的头,揉揉她的背和肚皮。她慢慢起来,缓缓走到后院台阶下,躺下,闭上眼睛。 我抓抓她的头,揉揉她的背和肚皮。她又慢慢起来,缓缓走到后院墙边,躺下,闭上眼睛。我又抓抓她的头,揉揉她的背和肚皮。 她又慢慢起来,缓缓走到院墙外面。消失在黑夜里。从此她再也没有到我后院来。
 
最近刚好看完 “人生十二法则”。 作者说,没有限度就没有故事,没有故事就没有生灵。这只流浪猫留下了一个美丽的故事。
 
One year ago I couldn't imagine that I would cry for a tray cat. This is her story. Last year on April, I found an old skinny cat in my backyard, who’s left eye was injured and drooping pinkish liquid. I started feeding her  and interacting with her. She was getting better and heathier. One day in the middle of our meow meow conversation she rolled on her back and opened her belly. In that moment, I knew we were officially friends and that became our game. In the last a few weeks she had lost her appetite. In the end she even didn't eat the cat treats, she used to run for it. I sensed the day is approaching. Last time I saw her was one week ago. She was laying on my doorstep and eyes closed. I was scratching her head, back and belly. We did that twice more: in my backyard, and later near the fence. That was the last time I saw her. I miss seeing her when I open my backyard blinds in the morning; I miss seeing her chasing lizards, miss seeing her hiding under small tree and watching the birds; I miss seeing her napping on the chair next to me when I’m meditating.
 
I just finished Jordan Peterson’s book “12 Rules of Life”. He said: no limit, no story; no story no being. In her limited life she left a beautiful story.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.