苍兰博客

靠你有力量,心中想往锡安大道的,这人便为有福! 他们经过流泪谷,叫这谷变为泉源 之地;并有秋雨之福盖满了全谷 。
个人资料
正文

The Old Rugged Cross (古旧十架)

(2008-03-21 09:49:15) 下一个

 The Old Rugged Cross
George Bennard, 1873-1958
On a hill far away stood an old rugged cross,
the emblem of suffering and shame;
and I love that old cross where the dearest and best
for a world of lost sinners was slain.
Refrain:
So I'll cherish the old rugged cross,
till my trophies at last I lay down;
I will cling to the old rugged cross,
and exchange it some day for a crown.

2. O that old rugged cross, so despised by the world,
has a wondrous attraction for me;
for the dear Lamb of God left his glory above
to bear it to dark Calvary.
(Refrain)

3. In that old rugged cross, stained with blood so divine,
a wondrous beauty I see,
for 'twas on that old cross Jesus suffered and died,
to pardon and sanctify me.
(Refrain)

4. To that old rugged cross I will ever be true,
its shame and reproach gladly bear;
then he'll call me some day to my home far away,
where his glory forever I'll share.
(Refrain)

  1. 各各他山嶺上,矗立古舊十架,是羞辱與痛苦記號;
    神愛子主耶穌,為我們被釘死,這十架是我最愛最寶。

  2. 這古舊十字架,被世人所輕視,我卻以十架為寶貴;
    神愛子主耶穌,捨棄天堂榮華,願背負十架往各各他。

  3. 各各他十字架,雖有血跡斑斑,我看它仍聖潔華美;
    因救主在十架為我罪被釘死,我罪惡全赦免得稱義。

  4. 對這古舊十架,我願永遠忠诚; 甘受世人辱罵恥笑;
    救主快要再來,迎接我到天家,與救主共享永遠榮耀。
副歌:故我愛高舉主十字架,願將世上虛榮全放下,
   我一生要背負十字架,到那天可換公義冠冕。


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.