怡然自得 为你钟情

自在飞花戏梦,无边丝雨人生,紫茶琴心相看,怡然小醉清风。。
个人资料
正文

【英译中】《长江7号》主题歌“SUNNY'。。。

(2008-03-13 08:21:33) 下一个




Sunny, yesterday my life
was filled with rain.
Sunny, you smiled at me
and really eased the pain.
The dark days are gone,
and the bright days are here,
My sunny one shines so sincere.
Sunny one so true, i love you.
Sunny, thank you for
the sunshine bouquet.
Sunny, thank you for
the love you brought my way.
You gave to me your all and all.
Now i feel ten feet tall.
Sunny one so true, i love you.
Sunny, thank you for
the truth you let me see.
Sunny, thank you for
the facts from a to c.
My life was torn like
a windblown sand,
And the rock was formed
when you held my hand.
Sunny one so true, i love you.
Sunny
Sunny, thank you for
the smile upon your face.
Sunny, thank you for the gleam
that shows its grace.
You're my spark of nature's fire,
You're my sweet complete desire.
Sunny one so true, i love you.
Sunny, yesterday my life
was filled with rain.
Sunny, you smiled at me
and really eased the pain.
The dark days are gone,
and the bright days are here,
My sunny one shines so sincere.
Sunny one so true, i love you.
I love you.
I love you.
I love you.
I love you.

(看看俺滴中文翻译,哈哈。。。)

嘿,昨天,我的生活还是一片阴霾,
你对我浅浅微笑,
真的,真的,就止住了我的痛。。。

黑暗过去了,光明就在不远处等着我。
亲爱的,你让我看到了真诚,
亲爱的,我也真的,真的爱上了你。。。

嘿,谢谢你带给我无穷阳光,使我朝气蓬勃,
嘿,谢谢你带来无尽关爱,今生爱相随。。
你给了我所有,令我觉得自己已蜕变坚强。

亲爱的,我真的爱你,
谢谢你让我看到了真相,
谢谢你为我做的每一件事情。。

过往我的生活风沙弥漫,荆棘处处,
你却强有力地牵我的手。。
亲爱的,我真的爱你。。

谢谢你写在脸上的笑容,
谢谢你的丝丝柔情,如此优雅,
你燃起我爱的火花,
你激起我爱的渴望,
亲爱的,我真的爱上了你。。

嘿,昨天我的生活还是如此晦暗,
是你的笑容,使我如沐春风。。
黑暗的日子终于远去了,
阳光就在前方。。

是你的真诚打动了我,
我真的爱上了你。。
爱你。。
爱你。。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (6)
评论
得了吧 回复 悄悄话 回复人间客的评论:

好啊,你们两个联合起来哈我!!怕了你们廖。。
刚才在坛子里看到你的回帖:“泡网职业病”。。K,我笑晕了,啥时成了职业了,要是这活儿能养家糊口就好了哈。。
人间客 回复 悄悄话 同意西风说的! 翻译得如此煽情, 热死我廖。 :)
得了吧 回复 悄悄话 回复玉骨西风的评论:

哎,西风同学,不用这么臭我吧,哈哈。。。
玉骨西风 回复 悄悄话 Sunny,诗人哎!越发本领了,望尘莫及。。。:))
登录后才可评论.