英乐博客

学习英语,欣赏音乐。
个人资料
  • 博客访问:
正文

白云的故乡

(2008-08-30 07:06:21) 下一个


白云的故乡

作曲:宁林 作词:阿古拉泰 编曲:王文光
演唱:青燕子、陈洁丽

这里是白云的故乡
蒙古包像莲花一样开放
风沙吹不走绿的信念
梦想扎根在这片土壤
啊~啊~嗬~咿
啊~啊~哈~嗬~咿
白云的故乡我心上的故乡
你给了我生命给了我理想
我对你深深的深深的爱
就像那圣洁的哈达一样

这里是白云的故乡
湖水像明镜一样闪亮
草原的性格套杆一样直
河水清清是牧人的心肠
啊~啊~嗬~咿
啊~啊~哈~嗬~咿
白云的故乡我心上的故乡
你给了我生命给了我理想
我对你深深的深深的爱
就像圣洁的哈达一样
这里是白云的故乡
为我插上雄鹰的翅膀
无论我飞向何方
马头琴总在我心中荡漾
啊~啊~嗬~咿
啊~啊~哈~嗬~咿

白云的故乡我心上的故乡
你给了我生命给了我理想
我对你深深的深深的爱
就像圣洁的哈达一样
就像圣洁的哈达一样
就像圣洁的哈达一样


www.internet-artworks.com


 
 
 
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
YuGong 回复 悄悄话 回复家中生活的评论:
Thank you for your expert comments. I like the song because I feel it's beautiful and pure.

Have a great day!
家中生活 回复 悄悄话
Although I like it ...

Sounds very pure & beautiful, but also feel UnReal somewhat ..., as if something has being filtered out, En ......

Perhaps, the singers are well trained, admireably, however, emotions are cut off (Purposely trained such a way?) that much somehow :)

So it sounds quite retained or even a bit constrained ...

When we were watching Olympic Closing Ceremony, my friend even asked me whether Song Zu Yin was not actually singing but playing a Taped ...
登录后才可评论.