爱大米的博客

谈天说地,评古论今。无聊人做无聊事,痴蛮汉附谈风雅。
正文

习唱 《斯卡布罗集市》

(2015-07-01 06:49:58) 下一个



史卡保罗集市》

Scarborough Fair
Are you going to Scarborough Fair?
Parsley, sage, rosemary, and thyme.
Remember me to one who lives there,
She once was the true love of mine.
 
Tell her to make me a cambric shirt.
Parsley, sage, rosemary, and thyme.
Without no seams nor needlework.
Then she'll be a true love of mine.
 
Tell her to find me an acre of land.
Parsley, sage, rosemary, and thyme.
Between salt water and the sea strand.
Then she'll be a true love of mine.
 
Tell her to reap it in a sickle of leather.
Parsley, sage, rosemary, and thyme.
And gather it all in a bunch of heather.
Then she'll be a true love of mine.
 
Are you going to Scarborough Fair?
Parsley, sage, rosemary, and thyme.
Remember me to one who lives there,
She once was the true love of mine.



你要去斯卡布罗集市吗?
香菜,鼠尾草,迷迭香和百里香
请代我向住在那里的一个人问好
她/他曾经是我的真爱
 
告诉她/他做件麻布衣衫
香菜,鼠尾草,迷迭香和百里香
不要用针线,也找不到接缝
然后,她/他会成为我的真爱
 
告诉她/他为我找一亩地
香菜,鼠尾草,迷迭香和百里香
就在海岸和大海之间
然后,她/他会成为我的真爱
 
告诉她/他用皮制的镰刀收割
香菜,鼠尾草,迷迭香和百里香
并收集在一起用石楠草扎成一束
然后,她/他会成为我的真爱
 
你要去斯卡布罗集市吗?
香菜,鼠尾草,迷迭香和百里香
请代我向住在那里的一个人问好
他曾经是我的真爱……


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.