蓝山红月

夕阳下山变蓝了月染红了
个人资料
正文

《猫》的主题曲: Memory

(2007-12-04 19:01:49) 下一个
看《猫》剧还是刚来澳洲的时候,纯属一个偶然机会,最喜欢其中的这首经典歌曲,后来又听过其他本版,还是喜欢伊莲佩姬(Elaine Paige) 在剧中的原唱 她所赋予Memory的内涵 那种强烈而浓郁的情感是任何人任何技巧都无法超越的!
 
 
 
Cat 主题曲:Memory - by Elaine Paige

midnight. not a sound from the pavement.
has the moon lost her memory? she is smiling alone.
in the lamp light the whitherd leeves collect at my feet.
and the whind begins to moan.

memory. all alone in the moonlight.
i can smile at the old days, i was beautiful then
i remember the time i knew what happiness was.
let the memory live again

every street lamp seems to beet a fatalistic warning.
someone mutters and a street lamp gutters and soon it will be morning.
daylight. i must wait for the sun rise.
i must think of a new life and i mustant give in.
when the dawn comes tonight will be a memory too.
and a new day will begin

burnt out ends of smoky days, the stale cold smell of morning.
the street lamp dies, another night is over, anotherd day is dawning.
touch me. its so easy to leave me allalone with the memory
of my days in the sun.
if you touch me you'll understand what happiness is.
look, a new day has begun.


中文歌词:

午夜, 路上寂静无声,
月儿是否也失去记忆?
他笑得多孤寂,
街灯下, 枯叶在我的脚下堆积,
风儿也开始叹息。

回忆, 当我独自在月光里,
我笑看着往昔,
当时多么美丽,
回忆当时我知快乐是什么含义,
让回忆重新降临。

每盏街灯似乎都
在发出宿命的警讯,
喃喃低语,
街上灯光又熄,
清晨就快要来临。

天明, 我要等待太阳升气,
我要为未来思虑,
而我不能放弃。
黎明到来,
今夜就将要成为回忆,
新的一天就要开启。

每日都像烟雾燃烧,
霉味充满清晨空气。
街灯已熄,
又是一夜过去,
又将是一个黎明。

靠近我, 离开我多么容易,
让我独自回忆,
回忆昨日美丽。
如果靠近我,
你将明了快乐的意义,
看,新的一天已来临。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.