个人资料
正文

爱她〈只有上帝知道〉

(2008-01-05 18:18:55) 下一个
http://bloguide.ettoday.com/taiwan_native/textview.php?file=103210

Jimmy Bondoc 的情歌: 也许有一天我的爱人会再回来  只有上帝知道...

只有上帝知道〉┅Only Heaven Knows 是 Jimmy Bondoc 创作和主唱的一首情歌,内容谈到一个男生对他所爱的女生之思念,这种思念虽然撕裂了他的心、使他绝望,但是他依然心存盼望、诚心祷告。

虽然他不知道结局将如何,然而他
把这一切交给了上帝,因为只有上帝知道。

Jimmy Bondoc 为菲律宾人,1997年毕业於马尼拉大学,主修大众传播,是极少数从事英文歌曲创作的亚裔歌手,希望有一天他的歌能够打入欧美、亚洲和中国市场。

现在就让我们来听听这首感性的情歌∶




〈只有上帝知道〉的原文和中文翻译如下∶

She's always on my mind

她一直存在我脑海

By the time I wake up ‘til I close my
eyes

从我醒来一直到我闭上眼楮

She's everywhere I go, she's all I know

她在我所到的每一处,她是我所认知的一切

Though she's so far away

虽然她离我这麽遥远

It just keeps getting stronger everyday

这个感觉总是一天比一天强烈

And even now she's gone, I'm still
holding on

甚至她现在已经离去,我依然撑著

So tell me where do I start

所以告诉我从何处开始

'Cause it's breaking my heart

因为它正在撕裂我的心

Don't want to let her go

我不要她离我而去

 

 

Maybe my love will come back
someday

也许有一天我的爱人会再回来

Only Heaven knows

只有上帝知道

Maybe our hearts will find their way

也许我们的心会找到出路

And only Heaven knows

然而只有上帝知道

And all I can do is hope and pray

如今我所能做的只有盼望和祷告

'Cause Heaven knows

因为上帝知道

  

My friends keep telling me

我的朋友们继续告诉我

That if you really love her, you’ve gotta set her free

假如你真的爱她,就必须给她自由

And if she returns in kind

假如她真的回心转意

I know she's mine

我知道她依然属於我

But tell me where do I start

但是告诉我从何处开始

'Cause it's breaking my heart

因为它正在撕裂我的心

Don't want to let her go

我不要让她离去

 

 

Maybe my love will come back
someday

也许有一天我的爱人会再回来

Only Heaven knows

只有上帝知道

Maybe our hearts will find their way

也许我们的心会找到出路

And only Heaven knows

然而只有上帝知道

And all I can do is hope and pray

如今我所能做的只有盼望和祷告

'Cause Heaven knows

因为上帝知道

  

Why I live in despair

我何以活在绝望中

'Cause why do we go dreaming

我们何以继续做梦

I know she's never there

我知道她从不再那里

And all the time I act so brave, I'm
shaking inside

虽然我表现的像很勇敢,内心却在颤抖

Why does it hurt me so

它何以如此伤害我

 

 

Maybe my love will come back
someday

也许有一天我的爱人会再回来

Only heaven knows

只有上帝知道

Maybe our hearts will find their way

也许我们的心会找到出路

And only Heaven knows

然而只有上帝知道

And all I can do is hope and pray

如今我所能做的只有盼望和祷告

'Cause Heaven knows

因为上帝知道

Heaven knows, Heaven knows

上帝知道,上帝知道

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.