个人资料
正文

上天自有安排

(2007-04-17 12:14:43) 下一个
上天自有安排

前几天,一位朋友得知我有男友以后,突然间恭喜我终于苦尽甘来。她说承受过很多委屈和挫折的我,值得拥有一份美丽的爱情。

一时间我的内心错综复杂。因为,我一直觉得自己非常幸运。无论经历了什么挫折和磨练,最终我都走过了。在我看来,真正的伤害,是无法挽回,在身体上,和精神上。永远的失去挚爱,才是真正的伤痛。其他,都不算什么,毕竟上天自有其安排。

上天安排我在不大不小的水中翻船,让我在大风大浪时学会谨慎;

上天安排我在经历一段挣扎之后收获,让我享受付出之后得到的快乐;

上天安排我失去极力争取的机会,让我明白天外有天,给我宽阔的心灵;

上天安排我在爱情懵懂时受骗受伤,于是让我在真正的爱情来临时学会珍惜;

上天安排我搭上理想的末班车,让我明白只要努力,只要积累,总会达到彼岸,只是时间问题;

上天安排了许多诱惑在我的面前,在我宁可绕路也不妥协之际,虽然辛苦却给了我无愧于心的坦然和平静。。。

成长的每一步,是之前行事的必然,也是未来的伏笔。我想要怎样的人生,就需要经历怎样的磨练;想要怎样的幸福,就需要怎样的付出。上天是公平的,他给我们如此之多的选择,端看我们如何走过。然后,我们要为自己的选择付出代价,也会因为自己的选择品尝酸甜苦辣。。。需要澄清的是,这都是自己的选择,也必须是我们自己承担一切好的甜蜜,坏的苦果。。。

我一直觉得自己是非常幸运的,上天给了我很多讯息,潜藏在不同的朋友身上。他/她们来到我的世界之时,给我这样那样的启发。让我顿悟,温暖,感激,或是警惕,谨慎或是自律。。。

所以,我不需要同情,因为我确实非常幸运。我也感谢上天安排的一切,感谢因为他的安排而成长为如今还算可爱的模样。如今面对事情时,基本上除了冷静思考以外,就是FOLLOW MY HEART。

有什么放不开的?上天自有其安排。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (7)
评论
加州花坊 回复 悄悄话 再长青坛看了你的写给父母的文章很感动,我今天还说做父母的一言一行要行在主里,不绊倒别人,特别是儿女。
iceling 回复 悄悄话 因为你是一个懂得爱的人!活在上帝的里面,我们把心交给他,他使我们明白各样的经历!
laomi06 回复 悄悄话 上天安排了许多诱惑在我的面前,在我宁可绕路也不妥协之际,虽然辛苦却给了我无愧于心的坦然和平静。。。

成长的每一步,是之前行事的必然,也是未来的伏笔。

感人的领悟! 有了今天的幸福,理想不再是末班车,而是渐行渐现的真实!真为你高兴!
沙的庙宇 回复 悄悄话 守得住寂寞,幸福就象花儿开放
morpheus 回复 悄悄话 What exactly is a soul mate? The one person in all the world, in all your life, who is meant to love you and only you? Who understands you deeply and fully and accepts you for who you are? Who you are destined to be with, if only you can find each other . . . in this lifetime?

I understand the draw to the idea of a soul mate: it carries with it a mystical, larger-than-life quality, as if a person were sent to you from the past or the future, a divine emissary, cast from the hand of God. It's also a great romantic idea: how better to re-imagine our lives or current relationship than through the lens of "if only I knew my soul mate." With this soul mate by your side, your life would be perfect, right? You wouldn't feel sad, stressed, or alone? Everything in your life would fall into place . . . as if my magic.

You've probably guessed that I am a reluctant believer in the concept of a soul mate. I think it's an abstract ideal that can often be a distraction to us, keeping our heads in the stars rather on what is real, and full of life in the here and now. If someone gets attached to such an ideal, they are less likely to feel motivated to accept and love the people who are in their lives. They are less likely to accept themselves as imperfect as well. They are also less likely to try to make a loving relationship work.

However, I do believe that soul mates can be created. We all can learn to love more fully, forgive imperfections (our own as well as those of the people we love in our lives), and in that spirit, give that person, that partner, that spouse, the potential to be a soul mate.
尔尔 回复 悄悄话 亲爱的豆沙,你当然不需要同情。我们羡慕你还来不及呢。~~~

知道我最羡慕你什么吗?你的父母,你哥,和你组成的那个五好家庭。:)))))))
登录后才可评论.