往事如烟今朝依云

2001年来到这里的时候,除了父母的牵挂,我一无所有,如今我有了笔下这些故事,且让我写吧。。。。。。
个人资料
正文

亲爱的,你属于我

(2007-01-31 23:31:12) 下一个


Artist: Jason Wade
Song: You Belong to Me
See the pyramids around the Nile
Watch the sun rise
From the tropic isle
Just remember darling
All the while
You belong to me
See the market place
In old Algiers
Send me photographs and souvenirs
Just remember
When a dream appears
You belong to me

And I'll be so alone without you
Maybe you'll be lonesome too

Fly the ocean
In a silver plane
See the jungle
When it's wet with rain
Just remember till
You're home again
You belong to me

Oh I'll be so alone without you
Maybe you'll be lonesome too

Fly the ocean
In a silver plane
See the jungle
When it's wet with rain
Just remember till
You're home again
You belong to me

这首歌是今天在美国偶像里的一个老人演唱的,他知道他超龄了,但他和他的妻子一起让300多人签名支持他来参加这个节目,陪伴他20年的老伴在他去试唱前两天去世了。老人说因为为了让得了癌症的老伴乐观起来,所以让她一起来支持他参加这个节目,我想更多的是他的亲爱,想让他更乐观地面对她的离去。当我听到老人动情地唱起这首歌的时候,我哭了。
人生有这样的亲爱相守20年胜过神仙孤独千千万载,人生有这样属于自己的亲爱也会死而无憾。

当老人在评委真诚的拥抱后离去时,对着镜头说:我知道其实我胜利了。我由衷地钦佩这位老人,这样的人才是我们真正的偶像啊。



[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.