真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

9-7

(2023-09-03 10:06:26) 下一个

9-7

Enjoy the warmth of my presence shining upon you. Feel your face tingle as you bask in my love-light. I delight in your more than you can imagine. I approve of you continuously, for I see you cloaked in my light,, arrayed in my righteousness. There is no condemnation for those who are clothed in me! That is why I abhor the use of guilt as a means of motivation among Christians.

Some pastors try to whip their people into action with guilt-inducing sermons. This procedure can drive many people to work harder, but the end does not justify the means. Guilt evoking messages can undermine the very foundation of grace in a believer’s heart. A pastor may feel successful when his people are doing more, but I look at their hearts. I grieve when I see grace eroding, with weeds of anxious works creeping in. I want you to relax in the assurance of my perfect love. The law of my Spirit of life has set you free from the law of sin and death.

享受我同在的温暖,感受我的爱之光照耀你。感受你的脸颊在我的爱之光中发热。我对你的喜悦远远超过你的想象。我不断地赞许你,因为我看见你披上我的光,穿上我的公义。对于那些披上我【的义袍】的人,没有定罪!这就是为什么我憎恨在基督徒中使用罪恶感作为激励手段。

有些牧师试图通过引起罪恶感的布道来鞭策教会的人。这个做法可以让很多人更努力地工作,但结果好并不能说明手段高明。唤起罪恶感的信息可能会破坏信徒心中恩典的根基。一位牧师可能会觉得,当他的会众做更多事情时,他便取得了成功,但我看的是他们的内心。当我看到恩典被侵蚀,焦虑的工作之杂草四处蔓延时,我感到悲伤。我希望你在我的完美爱的保障下能够放松。我的赐生命圣灵的律已经使你脱离了罪和死的律。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.