真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

笑话一则

(2023-02-18 05:52:19) 下一个

一个关于狭隘的宗派主义的笑话

(引自网络,google 翻译,稍有修正)

有一次我看到一个男人在桥上正要跳下去

我说:不要这样做!

他说:没有人爱我。

我说:神爱你。你相信上帝吗?

他说:是的。

我说:你是基督徒还是犹太人?

他说:基督徒。

我说:我也是!新教徒还是天主教徒?

他说:新教徒。

我说:我也是!什么宗派?

他说:浸信会。

我说:我也是!北方浸信会还是南方浸信会?

他说:北方浸信会。

我说:我也是!北方保守浸信会还是北方自由浸信会?

他说:北方保守浸信会。

我说:我也是!北方保守浸信会大湖区,还是北方保守浸信会东部地区?

他说:北方保守浸信会大湖区。

我说:我也是!1879年的北方保守浸信会大湖区委员会,还是1912年的北方保守浸信会大湖区委员会?

他说:1912年北方保守浸信会大湖区委员会。

我说:去死吧,异端!

我把他推了下去。

 

Once I saw a man on a bridge about to jump

I said, "Don't do it!" He said, "Nobody loves me." I said, "God loves you. Do you believe in God?"

He said, "Yes." I said, "Are you a Christian or a Jew?" He said, "A Christian." I said, "Me, too! Protestant or Catholic?" He said, "Protestant." I said, "Me, too! What denomination?" He said, "Baptist." I said, "Me, too! Northern Baptist or Southern Baptist?" He said, "Northern Baptist." I said, "Me, too! Northern Conservative Baptist or Northern Liberal Baptist?"

He said, "Northern Conservative Baptist." I said, "Me, too! Northern Conservative Baptist Great Lakes Region, or Northern Conservative Baptist Eastern Region?" He said, "Northern Conservative Baptist Great Lakes Region." I said, "Me, too!"

Northern Conservative Baptist Great Lakes Region Council of 1879, or Northern Conservative Baptist Great Lakes Region Council of 1912?" He said, "Northern Conservative Baptist Great Lakes Region Council of 1912." I said, "Die, heretic!" And I pushed him over.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.