扎扎爸的博客

游吟硅谷打油翁, 倒油入瓶穿钱孔。 潜修默行油瓶拎, 瓶里波澜世俗映。
正文

试译Barry Manilow的“River”(河 - 巴瑞?曼尼洛)

(2013-12-31 16:27:48) 下一个

河 - 巴瑞•曼尼洛 River  Barry Manilow

圣诞节庆即将到 It's coming on Christmas
人们锯树往家抱 They're cutting down trees
竖立驯鹿灯闪耀 They're putting up reindeer
喜乐和平歌声高 And singing songs of joy and peace
我愿我有一河道 Oh wish had river
可在其上溜冰跑 I could skate away on

可惜此地没雪飘 But it don't snow here
树木青青年末了 It stays pretty green
我将多多挣钞票 I'm going to make lot of money
再离魔域走悄悄 Then I'm going to quit this crazy scene
我愿我有一河道 Oh wish had river
可在其上溜冰跑 I could skate away on

我愿长长此河道 I wish had river so long
我愿飞毛腿自教 I would teach my feet to fly
我愿我有一河道 Oh wish had river
可在其上溜冰跑 I could skate away on
我惹爱人伤心闹 I made my baby cry

她曾竭力讨我好 Well she tried hard to help me
使我安心人皆道 You know, she put me at ease
爱我淘气她恶搞 And she loved me so naughty
让我双膝钙减少 Made me weak in the knees
我愿我有一河道 Oh wish had river
可在其上溜冰跑 I could skate away on

我有缺点真难搞 I'm so hard to handle
我很自私心情糟 I'm selfish and I'm sad
现在我走爱失掉 Now I've gone and lost the best baby
唯一爱人我曾找 That ever had
我愿我有一河道 Oh wish had river
可在其上溜冰跑 I could skate away on

我愿长长此河道 I wish had river so long
我愿飞毛腿自教 I would teach my feet to fly
我愿我有一河道 Oh wish had river
可在其上溜冰跑 I could skate away on
我惹爱人将我抛 I made my baby say goodbye

圣诞节庆即将到 It's coming on Christmas
人们锯树往家抱 They're cutting down trees
竖立驯鹿像闪耀 They're putting up reindeer
喜乐和平歌声高 And singing songs of joy and peace
我愿我有一河道 Oh wish had river
可在其上溜冰跑 I could skate away on

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.