扎扎爸的博客

游吟硅谷打油翁, 倒油入瓶穿钱孔。 潜修默行油瓶拎, 瓶里波澜世俗映。
正文

只要你能扶住梯子 If You\'ll Hold The Ladder(“温柔怜悯”电影插曲)

(2013-12-24 10:18:27) 下一个






只要你能扶住梯子 If You'll Hold The Ladder
By Robert Duvall
“温柔怜悯”电影插曲 >From The Soundtrack Tender Mercies


宝贝你是我平生美梦中唯一成真 Baby you're the only dream I've ever had that's come true
更多美梦变得触手可及 感谢你的来临 There's so much more to reach for thanks to you
多少夜晚我曾经迷茫空虚 如今我终把得着认清 All I've had is empty nights but I see what we've got
只要宝贝你扶住梯子,我就向最高处攀登 And if you'll just hold the ladder, baby, I'll climb to the top

Chorus:

只要你一如既往为我助阵站边 If you'll just stand beside me all the way
我就能完成任务 绝无可能 若在昨天 I'll do all the things that didn't matter yesterday
我就是最幸福的人 在我驻步之前 And I'll be all the finest man can be before I stop
只要宝贝你扶住梯子,我就向最高处攀登And if you'll just hold the ladder, baby, I'll climb to the top

Lead

诸事好转 因你温柔指点 The things just started changing with your touch
昨天明天都变得与紧要无关 Yesterday, tomorrow just didn't mean as much
我就是最幸福的人 在我驻步之前 And I'll be all the finest man can be before I stop
只要宝贝你扶住梯子,我就向最高处攀登And if you'll just hold the ladder, baby, I'll climb to the top



附: 
忆老电影《温柔怜悯》及其插曲

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.