玉面小郎君

骑马倚斜桥,满楼红袖招
正文

You raise me up —— 莲花落版。这个不艳,绝对不艳。

(2014-09-07 13:27:02) 下一个
2014-06-18

原文的词儿其实一点都不艳,现在走上了艳诗路子,都是被众LM搅和的。我的“偷摸人,矮炕壁”当然难逃其咎。好在好奇哥和茶哥严肃地又把楼给正回来了。瓜哥说期待莲花落版和山东快书版的。山东快书是正哥强项,留给正哥处理。我搞了个莲花落版,再附送经典莲花落视频一段。

实在好玩,各位加油,加油,接着来,哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈~~~~

====

《莲花落:你抱我一举》

小人曾沮丧,郁闷满心田,
烦恼事一坨坨,心里似油煎。
闭嘴懒得动,独自等着天掉钱。
直到你出现,坐在我身边。
莲花落,莲花落。

你抱我一举,登上高山巅。
你抱我一举,漫步巨浪间。
我能变强大,多亏了你的肩。
你抱我一举,让我高升乐无边,乐无边。
莲花落,莲花落。

谁活着没渴望?谁活着不向前?
就算不完美,心跳意志坚。
一见你出现,我的心里如过电,如过电。
我已到永恒,已登极乐天。
莲花落,莲花落。

你抱我一举,让我高升乐无边,乐无边。

When I am down and, oh my soul, so weary;
When troubles come and my heart burdened be;
Then, I am still and wait here in the silence,
Until you come and sit awhile with me.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up... To more than I can be.

There is no life - no life without its hunger;
Each restless heart beats so imperfectly;
But when you come and I am filled with wonder,
Sometimes, I think I glimpse eternity.

You raise me up... To more than I can be.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.