Rainier

A music and photography lover
个人资料
正文

THE BEE GEES:MASSACHUSETTS 好歌历久弥新

(2012-07-10 21:54:53) 下一个

 

1967


1989

1997


~~~听歌心语~~~

这首歌魅力无限,从1967年唱到1997年,跨越30年,仍然历久弥新。

初听这首歌不记得是在什么时候、什么环境,只觉温和轻快而浪漫。后来,也不知是阅历的增长还是年龄的增长,听得多了,也就迷恋得更深,感叹3个粗旷的男人如何能唱出这等的意境。最近又偶然听到这首歌,一时兴起就找来了它的歌词和背景资料,翻成中文后才体会到了那层深深的失落和惆怅感,这种感觉在英文的表达中,远不如中文浓烈。再加上那优美缠绵的旋律,更是别有一番滋味。。。人生路是无法回头的,当所有的灯火熄灭,回头已是一片漆黑。。。

歌词

Feel I'm goin' back to Massachusetts,

Something's telling me I must go home.

And the lights all went down in Massachusetts

The day I left her standing on her own.


Tried to hitch a ride to San Francisco,

Gotta do the things I wanna do.

And the lights all went down in Massachusetts

They brought me back to see my way with you.


Talk about the life in Massachusetts,

Speak about the people I have seen,

And the lights all went down in Massachusetts

And Massachusetts is one place I have seen.


I will remember Massachusetts...


感觉中我仿佛回到了马萨诸塞州,

一些事情似在召唤我,我一定要回家。

在马萨诸塞州,所有的灯火都已熄灭,

记得我离去的那天,她独自站在那里。


曾经试着搭乘去旧金山,

去那做自己想做的事。

在马萨诸塞州,所有的灯火都已熄灭,

这些灯火曾带我回来,回到你身边。


谈起我在马萨诸塞州的岁月,

谈起在那里见过的人们。

在马萨诸塞州,所有的灯火都已熄灭,

马萨诸塞州,这一个我曾见过的地方呀,


我永远记得,在马萨诸塞州。。。。。。

 



 

 

 

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.