AP24的博客 - 人生感悟

我的新浪博客:http://blog.sina.com.cn/u/2184781394
个人资料
AP24 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

我的甜点进行时(1)

(2013-03-20 20:23:32) 下一个
4个星期前我决定为我们公司的员工每星期做一次甜点。本人从来没做过甜点,就连平时的菜饭都很少做。所以,从最简单的开始。

COOKIES是最简单的。从GROCERY STORE买来现成冷冻的PACKAGE,按包装上的INSTRUCTION放到烤箱里即可。我第一第二星期就是把warm and fresh homemade cookies带到公司去。(图就省略了)。

做了两次COOKIES后,WARMUP结束,开始按书上的RECIPES做。记得电影"Julie & Julia", blogger Julie Powell(Amy Adams) challenge to cook all the recipes in Julia Child's (Meryl Streep) first book. 并把她学做的菜写进她的BLOG。我也把我学做的甜点,一个一个记录到我的BLOG里,和网友们交流。我记录的不仅是我做过的RECIPE,而是我对公司及员工的爱。

第三星期:FROSRED PECANS

1 egg white
1 tsp. cold water
1 lb. large pecan halves
1 c. sugar
1 tsp. cinnamon
1 tsp. salt

Beat egg white with water in mixer bowl until frothly. Stir in pecans. Mix remaining ingredients in small bowl. Add to pecans; mix well. Spread on baking sheet. Bake at 225 degrees for 1 hour, stirring occasionally. Cool. Place in decorative airtight containers. Yield: 1 pound.


注:这样慢烤出来的PECANS香,脆,甜。受到广泛好评。

第四星期:HONEY CHOCOLATE BROWNIES

1/2 c. melted margarine (I use butter)
1/4 c. unsweetened baking cocoa
1 c. honey
2 eggs, beaten
1 and 1/2 c. whole wheat flower
1 tsp. baking power
1/4 tsp. salt
1 tsp. vanilla extract
1/2 c. chopped walnuts


Combine first 4 ingredients in bowl; mix well. Sift in flour, baking powder and salt; mix well. Stir in vanilla and walnuts. Pour into greased 8 x 8-inch baking pan. Bake at 350 degrees for 40 minutes. Cool. Cut into squares. Yield: 1 and 1/2 dozen.



注:我用玻璃烤盘,30分钟。本RECIPE用HONEY代替SUGAR,低糖健康。既有蜂蜜的香味又没有糖那么甜。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (7)
评论
AP24 回复 悄悄话 谢谢snowbubble and linna118! 我会继续贴我做过的甜点,报道其味道如何等。
linna118 回复 悄悄话 will try your recipe of baked pecan. Thanks for sharing. Well done!!
snowbubble 回复 悄悄话 从来没做过就能做得这么好, 真羡慕你的心灵手巧。
AP24 回复 悄悄话 回复粉玫瑰的评论:
谢谢粉玫瑰MM,我还在学习中:-)
粉玫瑰 回复 悄悄话 追过来,心灵手巧!
AP24 回复 悄悄话 回复阿竹的评论:
谢谢阿竹!一定加油。
阿竹 回复 悄悄话 好有爱的甜点!加油!
登录后才可评论.