AP24的博客 - 人生感悟

我的新浪博客:http://blog.sina.com.cn/u/2184781394
个人资料
AP24 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

劳工心脏手术的前前后后(4)

(2012-07-23 12:18:06) 下一个
全世界每年有70万起心脏手术,其中有25万宗是VALVE SURGERIES。根据 The Society of Thoracic Surgeons (STS)的数据, the mortality rate for heart valve surgery is about 1.7%. It varies by operation. For isolated aortic valve replacement procedures the mortality rate is 2.5%. 我INTERVIEW Dr.J的时候曾问他,他的 mortality rate 是多少?他说2%。但他接着说,每个病人的情况不一样,有的做的时候已经有各种个样其它的疾病。而且不光是在手术台,很多其它环节都有可能出问题,如麻醉,术后感染等。

因此,象LG这样手术前还很ACTIVE的,其它器官还很健康的,也预料不准他身体对手术的反应。

一方面,我很想预测一下他手术的吉凶,一方面,我又不敢预测,万一很凶,我怎么办?对LG手术这件事,我一直不敢占卦。

后来,我翻风水易经的书看到这段(有些书我是隔段时间就看,反复看的):

易经64卦make up a system of philosophy based on the moral and mystical beliefs of the ancient Chinese, and it is wrong to expect to be provided with an actual "positive" or "negative" answer to any question. Indeed, it is essential for you to realize that you must draw on your own intuition to interpret the texts you are given - for they are, in truth, only intended as a guide to action......It directs the questioner's attention to alternatives and the probable consequences of our actions if we choose one path instead of another. If the oracle wishes to direct our action in a specific direction or through a particular channel, it will tell us how a Superior Man would conduct himself. In this subtle way, our actions are directed towards a positive goal while still allowing us the free will to choose our own ultimate destiny.

我看了这段文字后不怕了。Superior Man 就是易经卦词里的君子嘛。事情本身没有好坏之分,全看我们怎样按君子指的方向走。

于是,5月3日晚,我占了一卦。

(待续)

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
89MM 回复 悄悄话 赶快看下集算卦的结果如何。。。
登录后才可评论.