雪狐浅吟

开创一个平台可以和朋友们交流。
正文

Evening Falls

(2009-10-27 18:10:54) 下一个


<>

When the evening falls and the daylight is fading,

from within me calls - could it be I am sleeping?

For a moment I stray, then it holds me completely

close to home - I cannot say

close to home feeling so far away

As I walk the room there before me a shadow

from another world, where no other can follow

carry me to my own, to where I can cross over……

close to home - I cannot say

close to home feeling so far away

Forever searching: never right

I am lost in oceans of night

Forever hoping I can memories

those memories I left behind

Even though I leave will I go on believing?

that this time is real - am I lost in this feeling?

Like a child passing through, never knowing the reason

I am home - I know the way

I am home - feeling oh, so far away

夜幕降临

 

当夜幕降临, 阳光已隐去

内心传来呼唤, 我是否已入眠?

经过短暂的迷失, 我又被完全掌控

我快回家了? 感觉朦胧

我快回家了,心却如此遥远。。。

 

当我步入房间, 阴影降临面前

仿佛来自另一个世界, 无人所及

引领我重回理智, 力我所及

我快回家了? 感觉朦胧

我快回家了,心却如此遥远。。。

 

寻觅觅而无果.

我迷失在茫茫夜海中

希望永久保留的记忆

却被遗忘已久

 

即使我离去, 是否依然相信

这是真实的——我是否已经迷失?

像孩子般的体验, 永远不得真谛

我回家了——我知道归途

我回家了——感觉却如此遥远 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.