文学城槟郎总集

相关南京诗人老师槟郎资料大全
个人资料
  • 博客访问:
正文

大学城的夹竹桃

(2012-07-14 19:35:43) 下一个
大学城的夹竹桃
  槟郎
  
  直立在马路边,
  青青的夹竹桃树,
  成排地密密地如锦帐。
  每次在家与单位的路上,
  手臂相挽着欢迎我,
  或者垂着头沉思不语。
  
  春天之后百花落,
  绽开娇小美丽的花朵,
  红白黄的五颜六色,
  与翠叶相衬着婀娜的天使。
  装点着大学城的街道,
  提醒我又一个学年将结束。
  
  灵犀的夹竹桃啊,
  如上班族憔悴地等到周末,
  我将成绩单扔给系秘书,
  巴士逃离一路追的烈阳,
  匆匆地躲进自家的空调房,
  你是否会伤心别离呢?
  
  暑假里的大学城
  空空荡荡,如你的心,
  如我闭门里孤独中的思念。
  失去了每次与你的相逢,
  失去了莘莘学子身影,
  寂寞如毒蛇簌簌的舌信。
  
  想象你现在的模样,
  如水般流失相伴的时光。
  我也知秋天便会开学,
  正如月亮的盈亏不断轮回。
  但我在孤苦无力中老去,
  是你及万物不能安慰。
  
  青青的夹竹桃树,
  装点着大学城的马路,
  每次在家与单位的路上,
  手臂相挽着欢迎我,
  或者垂着头沉思不语。
  闭门的暑假里想到就心伤。
  2012-7-15

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
Blue.Crab 回复 悄悄话 I read a lot of your postings. I admire your teacher, 槟郎, but I feel sorry for you. 槟郎 is a very talent teacher, and as a contractor at a 3rd class college in China, he tried very hard to please you all. Life is not fair, not fair for your beloved teacher. So, please give him and yourself a break ...
登录后才可评论.