个人资料
  • 博客访问:
正文

美国不过五一节

(2009-11-21 15:47:27) 下一个
看到国内的朋友们在互致五一节快乐,看得我心里痒痒的。记得咱小时候在书本上学过,在五月一日那天,全世界的劳动人民都在欢庆这个伟大的节日。到了美国,俺才知道,这里根本不过五一节。这里不仅没有五一,就连六一,七一,八一,十一,还有三八啥的,都没有啊。看,出国不仅让我们成了海外游子,一同和我们漂泊的,还有这些大大小小的节日愁绪。

非常感谢新浪博克编辑推荐我的拙作“美国活雷锋”。我能得到这么多读者的关注和评论,这是我的荣幸,也是我今年五一节收到的最好礼物。不管是褒是贬,我全部笑纳。谁让咱心情好,缚诤茫??吆媚亍9???磺泻盟担?磺泻盟怠2还苣?瞪叮?扯济黄⑵?5比涣耍??霰鸹煸谌褐诙游橹写颖说酱说牟杂??一故且?φ段奚獾摹?/p>

最近,俺关注了一下新浪名博前三名,俺读了他们的书,也研究了他们的语录。我最后得到的结论时,韩寒同学值得我进一步关注。当然了,ACOSTA说的几句话,俺也记住了:多看看韩剧,让人知礼仪;多看看美国片,让人有想象力。呵呵,多有才的孩子。

昨天,给儿子读书,看到这几句话。我把它转赠给心中有梦的朋友们:

Be anything you want to be

Do what you want to do

Dream any dream you want to dream

The world is here for you.

上星期,俺家的小作家写了一首诗,我把它贴出来,和大家分享。

Fairy Tales

 

Fairy tales are in my book,

They are waiting for me to look,

I open my book, stories flood out,

And I wonder what they’re all about

 

Cinderella, The Princess and the pea,

The little mermaid under the sea,

The characters seem so alive,

They seem to walk, talk, breathe and fly

 

There was Rapunzel, Peter Pan, Snow White,

She was the fairest in the mirror’s sight,

Robin Hood, the Emperor’s new clothes,

Pinocchio and his very long nose

 

I close my book, get into bed,

Thinking about the stories that were not read,

I close my eyes, turn out the lights,

And I think about fairy tales all night

 

“哥儿们,走,咱们追地平线玩去。”

 

5-1-08  5:58PM

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.