生活和梦

我不过是喜欢记录自己生活中的故事而已。
个人资料
  • 博客访问:
正文

永远也不够

(2006-06-02 19:47:11) 下一个


    Never Enough
 
 Sometimes I know the words to say,
 Give thanks for all you've done,
 But then they fly up and away,
 As quickly as they come.
 
 How could I possibly thank you enough,
 The one who makes me whole,
 The one to whom I owe my life,
 The forming of my soul.
 
 The one who tucked me in at night,
 The one who stopped my crying,
 The one who was the expert,
 At picking up when I was lying.
 
 The one who saw me off to school,
 And spent sad days alone,
 Yet magically produced a smile,
 As soon as I came home.
 
 The one who makes such sacrifices,
 To always put me first,
 Who lets me test my broken wings,
 In spite of how it hurts.
 
 Who paints the world a rainbow,
 When it's filled with broken dreams,
 Who explains it all so clearly,
 When nothing's what it seems.
 
 Are there really any words for this?
 I find this question tough...
 Anything I want to say,
 Just doesn't seem enough.
 
 What way is there to thank you,
 For your heart, your sweat, your tears,
 For ten thousand little things you've done,
 For oh-so-many years.
 
 For changing with me as I changed,
 Accepting all my flaws,
 Not loving 'cause you had to,
 But loving "just because."
 
 For never giving up on me,
 When your wits had reached their end,
 For always being proud of me,
 For being my best friend.
 
 And so I come to realize,
 The only way to say,
 The only thank you that's enough,
 Is clear in just one way.
 
 Look at me before you,
 See what I've become,
 Do you see yourself in me?
 The job that you have done?
 
 All your hopes and all your dreams,
 The strength that no one sees,
 A transfer over many years,
 Your best was passed to me.
 
 Thank you for the gifts you give,
 For everything you do,
 But thank you, Mommy, most of all,
 For making dreams come true.
 
 Love,
 Your Daughter
 
        by Laurie Kalb

            永远也不够

       作者: 劳瑞   考博

有时我知道要说些什么,
去感谢您所做的一切;
但是它们飞来
而迅即又逝去,
我不能把它们留住。

我怎么可能足够的
谢谢您,
谢谢那个使我完整人,
并给了我生命,
造就了我灵魂的人?

我怎么可能足够的感谢,
那个晚上哄我睡觉,
止我哭泣,
当我摔倒时,
象专家一样把我抱起的人?

我怎么可能足够的感谢,
那个看着我去上学,
然后度过伤心孤独的一天,
然而当一看见我回到家里
便可以神话般的现出微笑的人。

我怎么可能足够的感谢,
那个付出如此多的牺牲,
总是把我放在第一位,
又让我自己测试那断了的翅膀,
不管它有多痛的人。

我怎么可能足够的感谢,
那个 当世界充满了破碎的梦想时,
把它画成一条彩虹;
而当它看起来什么也不是时,
又把它解释得如此的清楚的人。

真的有什么文字来感谢所有这些吗?
我发现这个问题是如此的艰难... ...
无论我想说什么,
都显得是那么的虚弱,
永远也不够。

有什么方法去谢谢您,
为您的心,您的汗,您的泪,
为您所做的成千上万的小事情,
为-----
啊!这么,这么多年的爱。


有什么方法去谢谢,
您为了我的改变所做的改变,
对我的缺点,瑕蔽的接受,
和那不是为了“不得不”,
而是为了“只是因为”而给我的爱。

有什么方法去谢谢,
您对我的永远不放弃。
当您的期望到达了它的终点时,
却仍然永远的为我自豪,
并做我的最好的朋友。

而我也逐渐的认识到,
那个仅有的方法,
那唯一的
可以给您足够的感谢的,
仅仅有一个方法:

看看吧!
看看站在您面前的我,
我变成了什么?
您在我身上看到了自己吗?
您看到了您为我所做的一切吗?

您所有的希望,所有的梦想,
那种别人看不到的-----
力量,
经过多少年的变换,
您把您最好的传给了我。

感谢您给我的礼物,
感谢您为我所做的一切,
但谢谢您,妈妈,
最重要的,
是您使我的梦想终于变成了现实。

爱您的:女儿

追梦译于 2004 年 1 月 25 日  星期日



[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.