正文

重组风波 (六)

(2011-06-15 20:32:06) 下一个

周五电话面谈(继续)

After a (seemingly very long) pause, he spoke in a softened voice: "Ah, that makes sense, now I understand. Behind every resume there is a real person and a long story to be told. "

然后他说了一些例行公事的话, 比如还要面试其他人, 要到6月底才会决定这个位置的人选, 等等. 最后他说:"I'm so glad that you approached me and showed interest in this job. And I appreciate the chance to get to know you better. Regardless of the outcome, I will call you personally to let you know, I promise."

===========================

挂上电话之后, 我呆了几秒钟, 强忍已久的眼泪终于夺眶而出, 一发而不可收拾.
 
我哭了一整天, 直到第二天早晨.
 
10年了, 除了公司少数几个人事部门的人, 没有人知道我因绿卡而做的挣扎.
 
我太自尊了, 我不愿意和人谈论这个话题. 
 
我哭了, 因为我很愤怒, 他逼迫我到了墙角, 让我不得不说出我认为是私人的东西. 我的骄傲受伤了.
 
但不管怎样, 这一切总算都过去了, 我可以松一口气了.


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.