个人资料
gzlady (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

转载我老公今天早上登在Facebook的一段话, 平淡的生活也可以充满笑声的

(2011-10-22 09:12:02) 下一个

LG在facebook的原话:


This morning, Eva and I were chatting while we were in bed trying to muster up the courage to get up and at our day. Somehow, we got on the subject of the word 'bourgeoisie', since she was talking about a Chinese word that means something similar. I went downstairs to cook a bacon and cheese omelette while she got a shower. When she came down, she announced "Here comes the bossie wossie!". It started the day out with a good chuckle!


Note: 今天早上和LG谈‘小资“的英文译法, "小资"在中文里的定义, 和"小资“的笑话。 我对布儿乔亚英文发音的误差却引出一个笑话。 因为LG把我做’wockie”, 是一个他虚构的小熊的名字, 他也认为我有点bossie, 所以, 这个错误的发音又变成我新的nick name了。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.