bamboo seven

喜欢象竹林七贤那样生活......追寻精神与身体的自由。
个人资料
bambooseven (热门博主)
  • 博客访问:
正文

金色的微尘在斜阳里闪烁

(2009-05-31 18:16:20) 下一个




金色的微尘
在斜阳里闪烁
正如你我
正如你我

在时间停顿的午后
瞬间失去了
感受生命的能力
觉出空虚
无尽的空虚
宇宙冷漠无边
星球诞生又死去
我在哪里
我又将往哪里去
于是停止
于是静默
倾听海洋的呼吸
那深处传来隐秘的低语

我只能跟随心
跟随上苍的摆布
如果他是河流
我就随他奔波向未知而去
在日落时分
我将坠入虚空
虽然我早知这是最终的真理
还是难免为它感到苦痛畏惧

所以
所以忘记一切刻意的思想吧
随波逐流而去
如同海洋
如同波浪
如同我眼前金色的微尘
在虚空里漂浮
没有抗拒
这是宇宙的一隅
这是真理

金色的微尘
在无边的虚空里闪烁


                                   ---------------------------------------------------------------------------------



Carla Bruni - Lady Weeping

Lady, weepinng at the crossroads,
Would you meet your love
In twilight with his greyhounds,
And the hawk upon his glove?

Bribe the bird then on the branches,
Bribe them to be dumb,
Stare the hot sun out of heaven
That the night may come.

Starless are the nights of travel,
Bleak the winter wind;
Run with terror all before you
And regret behind.

Run until you hear the ocean's
Everlasting cry;
Deep though it may be and bitter
You must drink it dry,

Wear out patience in the lowest
Dungeons of the sea,
Searching through the stranded shipwrecks
For the golden key,

Push on to the world's end, pay the
Dread guard with a kiss
Cross the rotten bridge that totters
Over the abyss.

There stands the deserted castle
Ready to explore;
Enter, climb the marble staircase,
Open the locked door.

Cross the silent empty ballroom
Doubt and anger past;
Blow the cobwebs from the mirror,
See yourself at last.

Put your hand behind the wainscot,
You have done your part;
Find the penknife there and plunge it
Into your false heart




[ 打印 ]
阅读 ()评论 (5)
评论
bambooseven 回复 悄悄话 TO 水月--人和自己的心在一起,可能是最重要的事了吧。。。
TO漂石--你财迷心窍了吗你。。。
TO SKYSLIMIT--谢谢,无端的灵感。不知道哪儿蹦出来的词。。。
TO小雪--谢谢你的懂得,我最近越来越不想抗拒命运,它怎么安排我,我就怎么行。。。我们如同尘土,在宇宙里微不足道,但是这也是美的。这首歌的词很美,正是我现在的心境。
qianqiuxue 回复 悄悄话 不抗拒命运,爱你的命运,才会成为命运的主人。
竹MM的诗越写越好!喜欢。
skyslimit 回复 悄悄话 It seems hard for you to disappoint your readers...Golden dusts, yes, enjoyed watching them floating under beams of sunshine...but never thought seeing them floating in a poem...Well done. Very well done.
漂石 回复 悄悄话 要是那灰尘变成金币该多好啊 ))
水月千江 回复 悄悄话 我只能跟随心
跟随上苍的摆布
如果他是河流
我就随他奔波向未知而去
在日落时分
我将坠入虚空
--
跟随心的指引,随他去世界的任何一个角落,能在一起就好,我一直都这么期盼着...
登录后才可评论.