跟女文青谈心

这个名字怎么样?点击率马上大升吧?哈哈!
正文

卡萨布兰卡 -- 老夫对Casablanca的经典翻译

(2005-03-09 13:26:49) 下一个
在我们观看卡萨布兰卡的时候,我爱上了你 还记得当时汽车电影院后排的灯光扑朔迷离 爆米花和可乐在星光下变成了香槟和鱼子酱 在那个漫长燥热的夏夜,我们的爱滋生无际 我想在看卡萨布兰卡时,你一定也爱上了我 我们在吊扇下牵手,约克咖啡馆里烛光摇曳 藏在阴影中的你,双眸里映着摩洛哥的月光 随着电影在我那旧雪佛莱里一切是多么神奇 噢!卡萨布兰卡的亲吻依旧 但那吻已不成吻,只因没有了你的轻声叹息 请来卡萨布兰卡找我 随着时光流逝,我一天比一天更爱你 我猜,在卡萨布兰卡应该有很多伤心人吧 你知道我从未到过那里,所以我也母鸡 我想,我们的爱情故事不会被搬上银幕 但当我不得不看着你离去,我的心头有血在滴 噢!卡萨布兰卡的亲吻依旧 但那吻已不成吻,只因没有了你的轻声叹息 请来卡萨布兰卡找我 随着时光流逝,我一天比一天更爱你 I fell in love with you watching Casablanca Back row of the drive in show in the flickering light Popcorn and cokes beneath the stars became champagne and caviar Making love on a long hot summers night I thought you fell in love with me watching Casablanca Holding hands 'neath the paddle fans in Rick's Candle lit cafe Hiding in the shadows from the spies. Moroccan moonlight in your eyes Making magic at the movies in my old chevrolet Oh! A kiss is still a kiss in Casablanca But a kiss is not a kiss without your sigh Please come back to me in Casablanca I love you more and more each day as time goes by I guess there're many broken hearts in Casablanca You know I've never really been there. so, I don't know I guess our love story will never be seen on the big wide silver screen But it hurt just as bad when I had to watch you go Oh! A kiss is still a kiss in Casablanca But a kiss is not a kiss without your sigh Please come back to me in Casablanca I love you more and more each day as time goes by Oh! A kiss is still a kiss in Casablanca But a kiss is not a kiss without your sigh Please come back to me in Casablanca I love you more and more each day as time goes by I love you more and more each day as time goes by
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.