宝宝趣事

this blog is meant for my little precious
个人资料
正文

问一个:preschool老师可以打孩子吗?

(2008-09-16 12:56:54) 下一个


我本想明年送宝宝到一half day prechool去,可听见几位妈妈都说那里的老师太严厉了。后来我真不放心就问了一位妈妈,她俩个孩子都在那上课。她说那老师脾气不太好,时常听见她大声叫,可是孩子在那真学会很多东西。最另我吃惊的是她听过其他家长说那老师打孩子,打那里我就不知道了,可能是屁股或手心吧。

我很奇怪:preschool老师可以打孩子吗??大家孩子上的preschool都是这样的吗?

谢谢。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (3)
评论
偶灯斯陋 回复 悄悄话 No! Where is the preschool? In USA? That's unthinkable!
Some elementary schools will insist to maintain that they have the right to corporal punishment--that'll be excuted by the principal with a witness, not an ordinary teacher, and they would have to notify parents about their "disciplining" afterwards.
Corporal punishment can easily become child abuse which is a crime. That's why schools nowadays use it rarely, and none to preschoolers.
登录后才可评论.