个人资料
网上无名 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

对话小录:Kids Choir @ Church

(2008-02-29 10:59:22) 下一个


J:          I’ll be the dancer at Kids Choir this year.  How about you, Ben?  Still gonna be the speaker?

Ben:     I wish I could still go to Kids Choir, or Awana, or both!


J:          Why?


Ben:     My dad doesn't  believe in God and he doesn't let me go any more.


J:          Tell him that you really really really want to.


Ben:      Nah…he’ll just say no.  He likes to take me to his friends’ and he plays computer stuff there.  There was that guy who gave me a hundred bucks for Chinese New Year.


Me:      Can you ask your mom to take you to church for Kids Choir?


Ben:      Nah…she always goes with my dad.


Me:      Or, come with us!


Ben:    
Nah…I don’t want to.  They'd stay up late at friends’ house. If I don’t go with them I’ll have to stay at Esther’s house for a long long time, and sometimes even have to sleep over.  I want to be with my own parents, not Esther’s parents.


N:        Hey, I got an idea!  You can say “please”, lots of “please’s”, and “thank you’s” too!


Ben:     Come on.  I know he’s gonna say “no”.  It’s always a “no” from him.


T:         How about you just cry, until your mom fights with your dad.  Make them fight and kill each other.  Hahahahaha…then you can go anywhere you want!


J:          That won’t work.  Ben doesn’t even know how to drive.  How does he go anywhere if his parents die and would no longer drive for him?


Ben:     Yeh, it’s true.  I can’t walk to church.  That’s 50 miles of walk, or maybe, 100 miles, I am not sure.


T:         Looks like you need to learn to drive, today, right now! 


Ben:      Nah…forget about it.  That’s too hard.  I don’t have to be the speaker at the Kids Choir after all.  I already remembered all the Bible verses in my heart. I’ll be ok.

 

Ben是一个八岁的小孩。

我把我们几个人的这段对话记录下来,也许哪天可以拿给他的爸爸看。关于孩子的信仰,一直是个众说纷纭的话题。

记下来也是为了提醒自己。我常常以为小孩子可怜,没有自主的能力,其实我们成人在消化烦恼、自我调节方面,不见得强过一个孩子。小孩容易知足,眼睛里边也总看得到希望,值得我们大人学习。

马太福音上说:我实在告诉你们,你们若不回转,变成小孩子的样式,断不得进天国。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (10)
评论
阿小名 回复 悄悄话 她们那模样也已经不是一天两天了,你以为骂几句她们就能变聪明么?

我是不明白小8毛为什么把那么私人的事搬了出来。为了倾诉?为了建议?如果为了前者,她已经做到了;如果为了后者,她早应该知道,这种事情,只有自己对自己的心理处境最明白,听来听去,只能越听越乱。预期的结果,也没什么好说的,网络不就这德性么。

当然了,我知道,你问我也不是真问我,是问你自己呢。你要骂人我也拦不住你,反正你丫被封也不是头一回了,呵呵。
三丰子 回复 悄悄话 快贴快贴。我回来了。

你说我要不要出去骂人? 那帮骂小8毛的很多是年轻的母亲,蠢的不是一般!
阿小名 回复 悄悄话 丰子,Awana小孩子都特别喜欢。他们除了学习圣经经文,也教孩子好多做人的道理。他们平时对我讲话,经常会说出一些从Awana学到的让我吃惊又欣慰的话来。当然了,对于他们,最重要的是Awana有好多好多有趣的游戏,比如比赛谁能把鞋甩得最远,谁做的赛车跑得最快,等等等等。

这是一个世界范围的program,全世界用的课本都是一样的,转来转去都不成问题。里边的老师都是义务的,孩子们有时也带些自己的钱去给老师买糖果用,或者是捐献给穷困地区的小朋友什么的,给不给钱也凭孩子自愿。其实你不妨试试。

没什么不好意思的。我还老趁送他们去那儿的时间出去买菜呢!

你不是出门了么?写了个好玩儿的,怕你出门看不到,一直没贴呢。那我等下改改贴出来吧。:)
sanfengzi 回复 悄悄话 Is Awana a good program for kids? My friend is teaching this program and she recommends it for my son.可你说我要带儿子去了,是不是占人家教会便宜?而且总不能拿本正在看的DAWKINS的书去教会吧。朋友SAID没关系,可我觉得不太好.
无言! 回复 悄悄话 Ben 的懂事无奈有一种令人落泪的随和
denzil39 回复 悄悄话 好感动啊。BEN真可爱善良,相信上帝会保守他的心,即使父母忽略了他的心灵需要。
我得到的启示是,在孩子小的时候,多鼓励他们参加这样的活动,他们会记得的。神的话就这样进入他们心里,对他们来说,这比那几百美金还要珍贵。
孤草 回复 悄悄话 回复淑女司令的评论:
司小令:谁让你只给淑女当司令的,象我这种不怎么淑女的...
淑女司令 回复 悄悄话 他的父母应该向我学习,发现我真是个难得的好妈妈呀。Oops, 一不小心又自吹了

孤小草,看到无名想让我冒充她被你聪明地发现勇敢地拒绝了:))
阿小名 回复 悄悄话 是啊,这孩子很酷的,可有主意了。
孤草 回复 悄悄话 哈哈,这个有意思,J, N, T各自出招给Ben来对付他老爸老妈,看起来阿小名和大侠就是这么被对付的吧?

这个Ben是个很不寻常的孩子,好像是个很平静的孩子,完完全全的接受他的生活,很让人心疼。
登录后才可评论.