正文

没有父亲的父亲节

(2007-06-15 16:18:45) 下一个


这将是我第一个没有父亲的父亲节
有父亲的时候,不觉得父亲节有什么特别
没有了父亲,才想起,父亲节的重要

This is My First Father's Day Without father

The song "Dance with my father"
reminds me of many precious moments with my dear father.
He was the one taught me how to dance.
I will always remember the days
we danced together ,and how much I enjoyed it.





Dear Dad
you are always in my heart, my soul.
I pray that I can see you
in my dreams so I can dance with you again.
May you rest in peace in the company of the Angels.
Dear Dad
I love you always ...




"You mean so very much to me,
And I want you to know
That you are always in my heart,
No matter where I go.

You're always giving, always there
To help in any way;
The loving things you've done for me,
I never could repay.

I can't imagine what I'd do
Without the love you give.
I'll treasure your sweet heart of gold
As long as I shall live."




HAPPY FATHER'S DAY!!

to all fathers out there




Background music:
Dance with my father - by Luther Vandross

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (18)
评论
贴心宝贝 回复 悄悄话 真希望父亲在天堂也可以听到这首歌,以歌寄情,谢谢分享!
静谧海湾 回复 悄悄话 流泪。

很感动.
子初 回复 悄悄话 谢谢寒江雪~ 的理解!
翠花姐, many hugs!
寒江雪~ 回复 悄悄话 谢谢子初。。。深深感动着。。。一切尽在不言中。。。
翠花姐 回复 悄悄话 一样的心情,一样的感受,和你一起流泪~~~~~~~~

这也是我第一个没有父亲的父亲节,难过极了......

谢谢你的好帖~~
子初 回复 悄悄话 千言万语,化作"谢谢"
风中秋叶 回复 悄悄话 这将是我第一个没有父亲的父亲节
有父亲的时候,不觉得父亲节有什么特别
没有了父亲,才想起,父亲节的重要

读罢无言,却也留语:父在天国,尤在心中,父亲是永恒的!
中国月亮 回复 悄悄话 子欲孝而亲不在,人生一大憾事。把握现在,珍惜与亲人共处的分分秒秒。
子初,你父亲有你的思念,在天堂也会快乐。
保重。
虔谦 回复 悄悄话 不言中子初....
Here is my hug~~~

新的一周好!
jerryus 回复 悄悄话 hug and comforting ,comforting ,子初,你父亲在天堂里会保护着你的.........
阿兰 回复 悄悄话 父亲远行了
岁月流失~

闭上眼睛
父亲的微笑
父亲的身影
父亲向我走来~

泪 湿了
没有父亲的父亲节~
子初 回复 悄悄话 Thank you all for your tounching messaages. I really appreciated your firendship!

Happy father's day to you or your loved ones!
erdong 回复 悄悄话 流泪了...
子初,保重.
林贝卡 回复 悄悄话 What we once enjoyed
And deeply loved
We can never lose,
For all that we love deeply
Becomes a part of us.
---Helen Keller

子初,

我能理解你的心情,没有父亲的父亲节。我父亲离开我已经14年了,也是我来到美国的第14年了,我母亲离开我已经17年了,我二哥离开我已经10年了。岁月流失,思念依旧。母爱如潮,父爱如山,兄妹情深。

孩子们都已经熟睡了,我可以在自己的书房,静静地思念在天堂的亲人们,推开房门,仰望星空,忍不住潸然泪下。。。。。。

保重,

Rebecca

P.S. Hellen Keller的相关介绍:
Three Days to See Author: Helen Keller
Biography of Helen Keller

http://blog.wenxuecity.com/blogview.php?date=200706&postID=3767



充满希望 回复 悄悄话 子初, 谢了.

你父亲在天堂里会看着你跳舞的.
Glider 回复 悄悄话 We return our debts, which we owed from our parents, to our children mostly.

Take good care of yourself!
静观自得 回复 悄悄话 谢谢子初的精美制作!
静观自得 回复 悄悄话 也是我的心声。把我的泪引出来了。
Dear Dad,you are always in my heart, my soul!
登录后才可评论.