正文

Dance With My Father

(2007-01-28 11:32:10) 下一个




This song reminds me of many precious moments with my dear father.
He was the one taught me how to dance.
I will always remember the days
we danced together ,and how much I enjoyed it.
Dear Dad, you are always in my heart, my soul.
I pray that I can see you
in my dreams so I can dance with you again.
May you rest in peace in the company of the Angels.
Dear Dad, I love you always until I meet you again in the heaven
.


音乐及下文转至林贝卡from 音乐快递

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Song: Dance With My Father
Artist: Celine Dion

Back when I was a child
Before life removed all the innocence
My father would lift me high
And dance with my mother me then
Spin me around till I fell asleep
Then up the stairs he would carry me
And I knew for sure I was loved
If I could get another chance
Another walk Another dance with him.
I'd play a song that would never, ever end
How I love, love, love
To dance with my father again
When I and my mother would disagree
To get my way I would run from her to him
He'd make me laugh just to comfort me
Then finally make me do just what my mama said
Later that night when I was asleep
He left a dollar under my sheet
Never dreamed that he would be gone from me

If I could steal one final glance
One final step
One final dance with him
I'd play a song that would never, ever end
Cause I love, love, love
To dance with my father again
Sometimes I'd listen outside her door
And I'd hear how my mother cried for him
I pray for her even more than me
I pray for her even more than me
I know I'm praying so much too much
But could you send back the only man she loved
I know u don't do it usually
But dear lord she's dying
To dance with my father again
Every night I fall asleep this is all I ever dream

中文歌词 与父亲共舞
小时候,天真懵懂
父亲会把我高高举起
跟我和母亲一起翩翩起舞然后,
抱着我转圈,
直到我入睡父亲会把我抱上楼
我知道父亲深深爱着我
如果我还有一次机会跟父亲散步
与父亲共舞
我会放一首永远不会结束的曲子
我是多么想,
再跟父亲跳一次舞
当我不想听母亲话的时候
我就会跑到父亲跟前
他会想办法让我笑起来,安慰我
但是最后让我照母亲的话去做
那一晚在我睡着的时候
他在我的床单下放了一块钱
从来没有想过父亲会离开我

如果我能再看父亲一眼
再迈出一步舞步
再跟父亲跳最后一支舞
我会放一首永远不会结束的曲子
因为我是多么想,
再跟父亲跳一次舞
有时候我会在母亲的门外
听见她思念父亲的哭声
我为母亲祈祷…
我为母亲祈祷...
我知道我的要求有点过分
但是你能不能把她唯一深爱的男人送回来?
我知道你一般不会这么做
但是我的主啊
她是多么想再和父亲共舞啊!
每晚入睡以后
同样的梦境重复出现…


我听之我见

随着前奏缓缓响起,一些很原始的情感也会开始慢慢地涌动。返璞归真的歌词极尽平凡,轻盈弥漫的节奏带走所有沉重。一时之间,脑海只剩下那把完美的男声在轻声吟唱。淡淡的感动在涌动,却是来自内心最深处的。

一遍又一遍的听着这首歌,脑海中一直浮现着的是一个普通的美国家庭:丈夫携着妻子伴随着舒缓的音乐在生着壁炉火的房间里慢慢地起舞,他们的孩子在一旁静静的看着,虽然外面雪花漫天飞舞,可是房间里却充满了温馨.

虽然不曾与父共舞,这首歌却让我不禁想起小时候,总爱骑在爸爸的肩上,那感觉可以俯视一切. 这首歌曲表达的并不仅是对父亲的怀念,更是描绘了一个非常温馨的家。

离家求学的我听了难勉想家,想起爸爸坚实的肩膀,想起妈妈长满茧的双手,想起每每有假期回家时的急切心情, 离家时的恋恋不舍.息灯后躺在床上听这首歌,思念的旋律缓缓响起,眼泪的涌动情不自禁.

这首歌就如同一杯冒着热气的咖啡,苦涩中透着丝丝温暖,让人意犹未尽……

摘自网络
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

音乐快递
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.