个人资料
落花飘零 (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

轻松一刻

(2006-07-24 16:32:33) 下一个



今天在查房一个老年女病人,她好转了我准备拿掉她的导尿管,然后order bedside toilet。但是我看到她床边已经有toilet seat了,我就问,为什么你有导尿管还要toilet呢?
那个老太太瞪着大大的眼睛看着我说,well i need to go big one too, honey.

我忍不住大笑,有时候这么common sense的东西,因为没有从病人角度来想,就会闹笑话。

BTW,不知道有没有人打过图中的游戏,疯狂医院,呵呵,我以前在上海的时候白天上班,晚上就打这个游戏,和医学没有一点关系,里面的台词巨白痴,但是挺好玩的,浪费了我不少时间,呵呵。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (16)
评论
aftereight 回复 悄悄话 朋友介绍来到这里的,好像我们来自一个地方,一个医院,不知道自己算不算得上师姐,现在也在做住院医,以前和现在的故事,只是深深埋在记忆里,怀念实习和上班的日子,感叹考试和match的经历,至于现在,忙得连整理记忆的时间都没有。
倒立 回复 悄悄话 hi 你好!
无意中看到你的blog, 一篇一篇读下来,会心地微笑和流泪..
喜欢你的文字,欣赏你的为人..
用心生活的女孩..从来没有想到医生的世界也可以这样迷人!
我也羡慕得想写blog啦,总觉得好多感悟和体会如果不记下来就白白流走啦..
我是一个graphic designer, 现在london读ma,由于种种原因花费了很多心血的这学期的final project 居然fail,要过两个月重新提交..很沮丧,把自己封闭了快一个月(因为这期间大家都在歌舞升平party狂欢),
看你的blog很给人鼓舞..
sinorachel 回复 悄悄话 落花飘零mm,我给你留了悄悄话,你收到了吗?
人在异乡 回复 悄悄话 说起音乐,我很喜欢的那一段很久都听不到了。现在打开你的博客什么音乐都听不到阿~~
晓风残月 回复 悄悄话 落花真是个好同学,工作这么忙还不忘上贴。你的博客我还是天天开着听音乐,从你身上寻求一点力量。半个多月我是数度要崩溃,尤其是最后一个星期,几乎每天都有一个低靡期,于是我想起你写过的一次次哭泣,然后又鼓起勇气继续,因为比起你,我的压力要小很多。现在终于把论文送去装订了。过两天就回国了,等答辩的时候再来。落花自己保重啊,要开开心心的。(BTW,昨天正急着送论文去复印途中被困在电梯,绝望中又想起你被困神经科,让我宽心不少,呵呵。谢谢啦)。
弄堂小姐 回复 悄悄话 老年女病人需要去大号
弄堂小姐 回复 悄悄话 What happen to your picture, I thought my book mark was malfunctioning again.
豆沙小月饼 回复 悄悄话 是啊,微笑的同时也很有启发。
sinorachel 回复 悄悄话 可能因为我不是学医的,我怎末没有看懂这个老年女病人事件呢,麻烦再给解释解释。BTW,非常喜欢你的blog,继续继续哦!
no name yet I really love your blog, also envy your courage and pleasant personality. This is my first post ever in wenxuecity, I simply can't help expressing my affection for your writing. It is fantastic you can write down your path in the midst of your intense life. I just discovered your blog yesterday and have been totally absorbed by it ever since.

My parents have a family friend in China who became an excellent doctor at the same time a very prolific and renown writer. She is a super woman. I can see your bright future along that path.
黄大皇 回复 悄悄话 我也打过。有病人满地大小便,把我逼疯了,就不打了。
wuximm 回复 悄悄话 Haha, don't feel bad if you don't spell things right. My American born docs frequently ask me to spell certain words. I tease them back " Give me a break, I am a immigrant, don't you speak English?", and they would say " hey, this is not English, it is Latin". Also, I attack them back when I can't understand their lousy notes, "Your handwritting is so bad that it looks like a scribble, I bet you don't want the potential lawyer to understand".

When they claims they can't admit another pts and is too tired, I would say " Let us call nurse stat, to give Dr. so and so IV coffeine bolus"

We need fun when we constantly overworked, aren't we?
落花飘零 回复 悄悄话 :DDDD last week, i wrote "no fish diet" for my pt because he claimed allgery of fish, my resident was laughing really bad when read my H&P. he said our cafeteria never cook fish anyway.
wuximm 回复 悄悄话 Tell you one of my embrassing moment, when I was a intern and post call, I wrote a pt's diet order: Liquor diet instead of Liquid diet. Of course, nurse immediately paged me. That incident became the joke of our team. The other intern would tease me and ask me to take some of his alcohol withdraw pts. Other residents would ask me to be their docs if they ever admitted since I would give them Liquor.
女孩安然 回复 悄悄话 我打过,现在找不到了,看到图片我又想打了
登录后才可评论.