正文

向组织和领导汇报:昨天B超检查一切顺利,决定不做养穿了!

(2008-05-22 08:49:22) 下一个
昨天下午去做了B超。因为FIRST TRIMESTER 结果很好,SECOND TRIMESTER的血检结果也很让人放心。我差点忘记这次B超还有SCREENING的作用,我就想着可以揭晓是男孩女孩了,直到MAOMAOMA上来说检查一切顺利,我才想起还有比性别更重要的事,汗一个!

结果是非常的好!老大那时候检查又是心脏白点,又是脑部有CYST,搞得我一点初次怀孕的喜悦都没有了。即使是后来做了FETAL ECHO 检查,OB更给我打"保票",我对于不做养穿的决定还是非常担心,直到后来宝宝的动静越来越大,一个多月以后才把重心转移掉。 这一次,TECHNICIAN做完以后,我问孩子是不是都好,她说一切都PERFECT,但是最后结论要等FETAL MEDICINE DOCTOR看了她出的报告,然后再来看一遍给。接下来就有了和DOCTOR轻松又有趣的对话。
几分钟以后,FETAL MEDICINE DOCTOR笑眯眯的进来说,Hey!I remeber you! You got really good result last time! 然后翻了翻CHART说,Second blood work is also great! Now let's see the baby one more time! 边做B超边问我有没有问题,我就说了老大那时候的情况,他说,You don't need to worry about that this time, since there is none! Besides, white spot in asian is common, like 30%!
等做完以后,他问我,What do you think about amniocentesis?
My result is really good, right? What is your opinion? I am not sure!
We will be mainly looking for down symdrome,your score has put you at the same risk as a 20 year old, which is great! But you have to keep in mind this is only probability, if you want to be sure, you can do amniocentesis!
I know statistics, it is my job.
他听了以后就笑了,Ok! In that case, statistically speaking,it is more likely for me to make you miscarriage than I find problem with the baby! Did you do it for the first baby?
我说,NO!
他说,Then why for this one!
把我打发出来了!

这老二可能在身体上折腾妈妈够了,精神上就让妈妈轻松些吧!
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.