烟花烫

我就是我,是颜色不一样的烟火
个人资料
正文

【Madonna】Take a Bow

(2007-06-07 07:34:18) 下一个
Single cover偶然在网上听到这个熟悉的旋律。去年 Madonna 在莫斯科举办过一个演唱会,我不知道她有没有演唱这首在1995年荣登多个国家Billboard 榜首的Take a bow。

我对 Madonna 没什么好感,即便她写了儿童故事并煞有其事地参加了多场诵读会,在我的眼里,她始终是放荡的。但我不得不承认她的音乐才华,尤其是这首Take a bow,陪伴我度过了大学的四年。

1993年对我来讲有很多里程碑式的意义,其中包括对欧美流行音乐的接触和狂热。调频101.7和103.7成为我重要的音乐来源和精神支柱。当时特别喜欢的节目是《立体声之友》、《人头马怀旧金曲》和《澳大利亚音乐航班》。《人头马怀旧金曲》里的主持人、老客勒查理林播放的都是一些欧美四五十年代的音乐,那句沪语开场白“大家(ga)好,我是香港查(qia)理林,现(yi)在大家听到的(e),是怀(wa)旧金曲节目……”听上去真是舒服。《澳大利亚音乐航班》的裴紫安说话总是柔情细语,“本次航班马上就要起飞了”总让我产生莫名的激动,而那句“感谢音乐记载了我们的日子,使我们既拥有了缅怀的权利,又拥有了做梦的家园”是我们与音乐之间最贴切的写照。我对于Grammy Award的了解多来自《立体声之友》,Boys II Man, Backstreet boys, Elton John, Sting, U2, Tina Turner, Sheryl Crow, Rolling Stones等等的歌手和组合都是从那个时候开始熟悉起来的。还有那一边听节目一边忙着换磁带录歌、终于收集全100首奥斯卡获奖歌曲的日子。现在,我似乎仍更钟情于那个岁月所聆听到的歌曲和音乐,如今的Grammy,已经距离我的taste越来越远了。
在这里介绍一下Take a bow 的歌词:

Take a bow, the night is over
This masquerade is getting older
Lights are low, the curtains down
There's no one here
[There's no one here, there's no one in the crowd]
Say your lines but do you feel them
Do you mean what you say when there's no one around [no one around]
Watching you, watching me, one lonely star
[One lonely star you don't know who you are]

Chorus:
I've always been in love with you [always with you]
I guess you've always known it's true [you know it's true]
You took my love for granted, why oh why
The show is over, say good-bye
Say good-bye [bye bye], say good-bye
Make them laugh, it comes so easy
When you get to the part
Where you're breaking my heart [breaking my heart]
Hide behind your smile, all the world loves a clown
[Just make 'em smile the whole world loves a clown]
Wish you well, I cannot stay
You deserve an award for the role that you played [role that you played]
No more masquerade, you're one lonely star
[One lonely star and you don't know who you are]

(chorus, repeat)
Say good-bye [bye bye], say good-bye
All the world is a stage [world is a stage]
And everyone has their part [has their part]
But how was I to know which way the story'd go
How was I to know you'd break
[You'd break, you'd break, you'd break]
You'd break my heart
I've always been in love with you
[I've always been in love with you]
Guess you've always known
You took my love for granted, why oh why
The show is over, say good-bye
Say good-bye [bye bye], say good-bye
Say good-bye

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.