土笋冻

真诚,是我做人的底色; 美好,是我想看到的画面
个人资料
土笋冻 (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

昨晚翻看妮妮的旧影集,颇有感触

(2023-09-11 09:48:02) 下一个

便写了一首小诗发给她,没想到她看完这样回我:

  我用中文写的,给她看的是我翻译后的英文,她要我在婚礼上先用中文读,然后再读英文的,说她很骄傲自己的半个中国血统,想让大家知道中文的美丽...

我有点“胆小”-:), 因为不管中文或英文,我都不标准-:),中文他们是肯定听不懂了,英文就不知道啦-:)

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
土笋冻 回复 悄悄话 回复 '笛音悠然' 的评论 :

谢谢美言,祝福!
笛音悠然 回复 悄悄话 Your daughters are angels- beautiful, talented caring, disciplined, principled, your sons have hearts of gentlemen with dashing looks. You are so blessed. You must have done awful a lot of good things to have all the happiness in the world. Thanks for sharing your real stories with us. Made me feel great to know there are people like you. Congrats to NiNi for her coming wedding, and her decision to save the best to the end deserves a lot credit. Surely it will be the beginning of a incredibly life of love.
登录后才可评论.