With What Eyes

The very act of writing was one of vanity.- Paul Valéry
正文

寻找了又寻找

(2010-03-07 00:32:57) 下一个
找呀找呀找朋友, 找到一个好朋友...

小时候的这首儿歌大家都是会唱的, 从小就知道, 在这个世界上需要朋友.

说来好笑, 原本开篇是想探讨爱情的,这个主题在我的博客当中几乎不曾存在,却其实又无处不在。
也或许正因为如此,正因为我是这么样的一个人,所以我才相信、又或许说要求能够与我长久相伴的人必得是我的朋友,我的好朋友,无法替代的知心朋友。而有些阅历的人都知道,拥有一个长久相伴互相扶持的知心朋友,这是一件多么奢侈的事情。以我的性格, 总是希望能够不断 refresh my spirit, refresh my view。但往往知心朋友一旦发展得深了,我这种自由散漫的性格便成了无法被接纳的缺点。他们总是说你能否稳定些,稳定些,给我一种安全感,给我一种家的感觉。你能否乖乖地做饭、上班、养孩子?而我除了笑,还是笑。以至于现在一想到这些,我除了笑,还是笑。
我只能够笑。若有所思地,略带自嘲的。
文行至此,已不觉得伤感。

也或许,这与他们与家庭与世俗都无关,只不过是我行走得太慢了,做饭上班养孩子,沿途风光秀丽,有老虎,有玫瑰。

但我还没有遇见我自己。

遇见我自己。

只因为我总觉得,路还在前面,开阔的,开阔的,在前面一直延伸出去。
我必须要寻找一个更好的自己,一个能够让我的回忆都变成将来的自己。

遇见我自己。
这是我血脉里的一种东西。时不时地,在我做饭上班写论文(还没男朋友可陪还没孩子可养)的时候,总是让我有一种无法言说的感觉,asking me not to stop。At least not for one。Not for one particular person。
这就是我的自私。



年底若要回国,要去看望爷爷。



















[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
ghostnotediana 回复 悄悄话 hahahaha, your metaphors just get better and better...
perhaps I should go and review Roman Holiday...
that'll solve the problem...

The only answer worthy of giving is one that destroy the question - Sontag (who?) :P

I just want to see him - he did give up a lot opportunities so he could take care of my grandmother...
but he was happy (at least seems) and well-respected for that as well...
StoneWare 回复 悄悄话 How do you get the goodness of both worlds
How do you avoid the badness of both worlds
How do you want to be a princess and a queen (or prince and king, or TaiZi and HuangDi, or GongZhu and TaiHou for that matter) at the same time
......
The answer is written in a solution book , according to Paul Erdos (who?)

Right, 看爷爷 is the thing
The emperor lives a sad life, a life without possibility, a life of no imagination, no unknowns, no adventures, ...

Good good study day day up
登录后才可评论.