豆司令是也

回归原始主义者兼动漫发烧友
个人资料
窈窕淑女司令 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

[别让我走]

(2011-02-23 18:57:41) 下一个

=


昨天看了部英国电影[Never Let Me Go] 当然是五元一盘的盗版,看得无比难受。


大前天去WALMART买菜,就在门口挑有没有新碟,旁边有位大妈一起和我挑,还不断征求我意见,我翻出这盘说:哎,这部我一直想看,她说给她看看,我递给她说在美国看影评记得都说不错,好像是穿越爱情的,碟哥说:不是吧,是克隆人的科幻片,我们俩正争呢,大妈说,这盘她要了,结果就这么一盘,让我恨恨的。碟哥说没事,明天我再给你带来。因为有这么段争抢故事,昨天买了就赶紧看了。


结果居然一整夜都在做和这电影有关的梦。 这部片是部很凄凉的爱情片,但拍的一点不煽情,很有欧洲人那种低调和含蓄,整个电影都淡淡的,可那种无望和悲戚让我直冷到骨髓里。


和一般人比,男人女人都算上,我的神经算是很坚硬的。杀人流血看得眼睛都不眨一下,就算最变态的恐怖片看了也没太大反应,这部片却触动了我神经某处柔软部分。


三个主角都是大牌,



他们饰演的小孩从生下来命运就决定了,而且是非常悲惨的命运,爱情不但无法解救,反而使他们面临的一切更加绝望和痛苦。这种对自己命运完全的不可把握与控制,明知缓慢地走向死亡,可还要往下走,对我来说是比凶杀,战争更恐怖的。


这部电影是根据的小说改编的,隐含的寓言似乎是说其实在这个社会上,我们都是“捐献者”吧。活在这个世界上,要么捐的体力要么捐脑力, 而人生价值高低并不取决于取决于我们对这个社会付出或捐献的多少。

当我们老了被这个社会压榨到干净,如电影里的一样,重要器官被捐出,所剩机体再也不能维持生命的时候,人死灯灭,活在这世界上的意义究竟是什么

在电影里他们没有逃跑抗争,或许认为有时候逃避不如接受简单。但我会选择逃跑,自己掌控的人生,就是失败了也仍然是自己的人生


 




 ================================


维基百科:


Director Mark Romanek has said that, as in the film, everyone has to uncover what our relations to our own mortality is; we have two choices: either go against it, or try to figure out a way around it like the character Tommy does.[2] When questioned about what he'd hoped that audience would get from Never Let Me Go, Romanek said it was to remind people of what is important, like love, behavior and friendships. He recalled an email a person had written to him that said: “I saw your film and it made me cry and I haven’t reacted to a film emotionally like that in years. And I called my father, cause I realized I hadn’t spoken to him in 3 weeks and I told him how much I love him and how much I appreciated what a good father he’s been.”[2]


Andrew Garfield believes the story of Never Let Me Go is about humans and projecting "what it is to have a soul, and how you prove what a soul is"; he says he enjoys the way the film is a "call to arms" about the positives of life.[3] He further adds that its message could hopefully remind people that they have a choice to arise in the morning and wonder what their preference and their activities for the day should be instead of questioning what they should or are obligated to do.[3] Keira Knightley feels that the film's story is alarming, but has said that the film is "more about humanity's ability to look the other way". "You know in fact that if your morals can go out the window if you think you can survive in a certain way, whatever your morals may be," she explains.


 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
淑女司令 回复 悄悄话 回复8哥的评论:
让我有感觉呀,对我来说这样的电影就是好电影
8哥 回复 悄悄话 人和人就是这么不一样。你说,既没有暴力,也没有色情,更没有电脑动画特技的电影,也有人花钱去看,图什么呀?

哈哈哈!
登录后才可评论.