个人资料
盈袖2006 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

思念, 记得 - 和朋友一起玩儿

(2008-03-14 16:42:45) 下一个

那天我找到了 夐虹的《记得》 , 很高兴 , 把它发给女友 SIDNEY. 她回信说 : 很美 , 是你写得吗 ? 我突然玩兴大发 , 就把我以前写得一首《思念》 发给她 , 问她这首怎样 ? 她说也很好 . 我就告诉她一首是我的 , 一首是 夐虹的 . 问她看不看得出那首是我写的 .

她说她真的两首都很喜欢 , 但是可以猜一猜 . 她真的猜中了 . 而且她还喜欢我这首多一些 ! 并保证不是为了安慰我 .

这一点后来被进一步证实了 . 因为她在她自己的博客转了我这首小诗 , 还为它配了音乐和图 . 这几行笨拙的文字被她一包装 , 真的变得很美 .

转在这里 , 自我陶醉一下 . 也算是我与她第一次合作 . 哈哈 …

Quoted
by you? Beautiful.

how about this one, do you like it?

is that by you? Very good one.

One is by me, one is not. guess which is which, let me see if you... hehe

I can't tell. I feel both like your style. I love both, seriously.
This one? Just guess.

jide, is by qionghong, a famous taiwanese poet. i liked her poems a lot when i was young. i searched this poem because I wanted to quote a few lines in the article talking about the painting.

Hey, see, I guess right.

so you proved you were my gal:)
how did you guess? I believe mine is not as good as that one, which is obvious.haha

nonono. I love yours better. It's so sweet and warm. woman in love. hehe~

it was written many years ago. this one actually is a little sad,

To tell you the truth, I love yours more. hehe~ Can I re-post in back china? mention your name or not?

sure. you can mention yingxiu2006

……
Unquoted

*********************************************************************************
思念不会争辩的
要是你想忘记

但它会得
在毫无理由的一刻
提琴的弦音般
爬上额头
在眉尖 固执地
停留

会得象
滴阶到明的雨水
彻夜地
在枕边
细语

呵思念
思念是春天时
戴在发际的一朵哀愁
是某一天
独自走路时淡淡的微笑


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
涩郎 回复 悄悄话 oh ye, i love u more than i can say, ou ou ye ye
登录后才可评论.