耶稣基督的福音

传扬耶稣基督的福音和恩典,共享神的赦免,拯救,平安,喜乐,永生!
个人资料
正文

世人不能恨你们却是恨我 — 约翰福音读经随笔 第7章

(2024-03-16 18:59:15) 下一个

约翰福音第七章第1—9节说耶稣不愿去犹太,因为犹太人想要杀他。但是当犹太人的住棚节临近的时候,由于他的弟兄们也不相信他,并且嫉妒眼红耶稣所行的,就用带着挖苦意味的话劝耶稣去犹太。他的弟兄们可能认为耶稣是出风头显扬自己的名,所以羡慕嫉妒恨,恨不得他去犹太被害。耶稣就对他们说“世人不能恨你们却是恨我,因为我指证他们所作的事是恶的”。世人所作的事是恶的,而世人不恨耶稣的弟兄们,可见耶稣的弟兄们所作的事与耶稣所做的不同。

约7:1 这事以后、耶稣在加利利游行、不愿在犹太游行.因为犹太人想要杀他。
After these things, Jesus was walking in Galilee, for he wouldn't walk in Judea, because the Jews sought to kill him.
约7:2 当时犹太人的住棚节近了。
Now the feast of the Jews, the Feast of Booths, was at hand.
约7:3 耶稣的弟兄就对他说、你离开这里上犹太去吧、叫你的门徒也看见你所行的事。
His brothers therefore said to him, "Depart from here, and go into Judea, that your disciples also may see your works which you do.
约7:4 人要显扬名声、没有在暗处行事的.你如果行这些事、就当将自己显明给世人看。
For no one does anything in secret, and himself seeks to be known openly. If you do these things, reveal yourself to the world."
约7:5 因为连他的弟兄说这话、是因为不信他。
For even his brothers didn't believe in him.
约7:6 耶稣就对他们说、我的时候还没有到.你们的时候常是方便的。
Jesus therefore said to them, "My time has not yet come, but your time is always ready.
约7:7 世人不能恨你们、却是恨我.因为我指证他们所作的事是恶的。
The world can't hate you, but it hates me, because I testify about it, that its works are evil.
约7:8 你们上去过节吧.我现在不上去过这节.因为我的时候还没有满。
You go up to the feast. I am not yet going up to this feast, because my time is not yet fulfilled."
约7:9 耶稣说了这话、仍旧住在加利利。
Having said these things to them, he stayed in Galilee.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.