耶稣基督的福音

传扬耶稣基督的福音和恩典,共享神的赦免,拯救,平安,喜乐,永生!
个人资料
正文

耶稣是生命的粮 — 约翰福音读经随笔 第6章

(2024-03-15 19:08:20) 下一个

约翰福音第六章第32—58节耶稣多次提到他是生命的粮,到他这里来的必定不饿,信他的永远不渴。耶稣是天上来的真粮,赐生命给世界,叫人吃了就不死。耶稣说人若吃这粮、就必永远活着,他的肉真是可吃的,他的血真是可喝的。耶稣的肉体被钉死在十字架上担当了罪人的罪,耶稣在十字架上流的血是与我们所立的新约。相信福音的人就是吃耶稣肉喝耶稣血的人,就活在耶稣里面,耶稣也活在信他的人里面。


约6:32 耶稣说、我实实在在的告诉你们、那从天上来的粮、不是摩西赐给你们的、乃是我父将天上来的真粮赐给你们。
Jesus therefore said to them, "Most certainly, I tell you, it wasn't Moses who gave you the bread out of heaven, but my Father gives you the true bread out of heaven.
约6:33 因为 神的粮、就是那从天上降下来赐生命给世界的。
For the bread of God is that which comes down out of heaven, and gives life to the world."
约6:35 耶稣说、我就是生命的粮.到我这里来的、必定不饿.信我的、永远不渴。
Jesus said to them, "I am the bread of life. He who comes to me will not be hungry, and he who believes in me will never be thirsty.
约6:37 凡父所赐给我的人、必到我这里来.到我这里来的、我总不丢弃他。
All those whom the Father gives me will come to me. He who comes to me I will in no way throw out.
约6:38 因为我从天上降下来、不是要按自己的意思行、乃是要按那差我来者的意思行。
For I have come down from heaven, not to do my own will, but the will of him who sent me.
约6:39 差我来者的意思、就是他所赐给我的、叫我一个也不失落、在末日却叫他复活。
This is the will of my Father who sent me, that of all he has given to me I should lose nothing, but should raise him up at the last day.
约6:40 因为我父的意思、是叫一切见子而信的人得永生.并且在末日我要叫他复活。
This is the will of the one who sent me, that everyone who sees the Son, and believes in him, should have eternal life; and I will raise him up at the last day."
约6:47 我实实在在的告诉你们、信的人有永生。
Most certainly, I tell you, he who believes in me has eternal life.
约6:48 我就是生命的粮。
I am the bread of life.
约6:49 你们的祖宗在旷野吃过吗哪、还是死了。
Your fathers ate the manna in the wilderness, and they died.
约6:50 这是从天上降下来的粮、叫人吃了就不死。
This is the bread which comes down out of heaven, that anyone may eat of it and not die.
约6:51 我是从天上降下来生命的粮.人若吃这粮、就必永远活着.我所要赐的粮、就是我的肉、为世人之生命所赐的。
I am the living bread which came down out of heaven. If anyone eats of this bread, he will live forever. Yes, the bread which I will give for the life of the world is my flesh."
约6:53 耶稣说、我实实在在的告诉你们、你们若不吃人子的肉、不喝人子的血、就没有生命在你们里面。
Jesus therefore said to them, "Most certainly I tell you, unless you eat the flesh of the Son of Man and drink his blood, you don't have life in yourselves.
约6:54 吃我肉喝我血的人就有永生.在末日我要叫他复活。
He who eats my flesh and drinks my blood has eternal life, and I will raise him up at the last day.
约6:55 我的肉真是可吃的、我的血真是可喝的。
For my flesh is food indeed, and my blood is drink indeed.
约6:56 吃我肉喝我血的人、常在我里面、我也常在他里面。
He who eats my flesh and drinks my blood lives in me, and I in him.
约6:57 永活的父怎样差我来、我又因父活着、照样、吃我肉的人、也要因我活着。
As the living Father sent me, and I live because of the Father; so he who feeds on me, he will also live because of me.
约6:58 这就是从天上降下来的粮.吃这粮的人、就永远活着、不像你们的祖宗吃过吗哪、还是死了。
This is the bread which came down out of heaven--not as our fathers ate the manna, and died. He who eats this bread will live forever."

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.