清馨小屋

最近看到一篇文章写得很好-----母亲的日记,自己没事翻译了一下,大家进来看吧
个人资料
  • 博客访问:
最新文章
文章分类
归档
正文

狂人翻译

(2005-11-17 16:09:50) 下一个
昨天在高考满分文选上发现了这篇文章,觉得写得不错,就翻译了一下(中译英),拿来给大家看看。 母亲的日记 一 当护士把那个全身皱成一团的正“哇哇……”大哭的孩子抱到我跟前时,我终于看清楚了——这就是我的儿子!听到他那响亮的哭声,我知道我的儿子以后一定会大有作为。 二 儿子上幼儿园了,看到他背着书包时那可爱的样子,我明白了儿子将来准能考个状元回来,让我风光风光。可到了下午,幼儿园的阿姨来电话,说我的儿子跟人打架,那是绝对不可能的!我生的儿子是最乖巧听话的,怎么可能会跟人打架呢?一定是那个阿姨在诬陷他。 三 今天,我接到儿子班主任的来电,她说我的小乖乖上午逃课了。如果是这样的话 ,那一定是她讲的课不够动听。怪不得上次我看儿子的考卷时,发现他才考了30分,原来是老师教得不好。我决定替儿子办转学。 四 儿子上初二了。可昨天他突然跟我说他不想读书了,想到外面去赚大钱。我明白儿子的头脑一向最灵光的,他这么做一定有他的道理。也许他是不忍心看我每天都这么辛苦吧。原来,儿子长大了,懂事了。 五 儿子今天带了个长得很奇怪的女人回来,说是他的女朋友。我不太喜欢她那颗让人看了就打颤的黄色爆炸头,还有她那张涂得像调色盘的脸和那个红得夸张的血盆大口。可儿子说,这就是时髦。既然儿子这么说,我也算是接受了。因为儿子的眼光我绝对信得过。 六 儿子结婚了。我真是太高兴了。虽然那个女人我不喜欢。可儿子喜欢,我也只好像他一般喜欢她,接受她做我的儿媳妇。 七 我真的不敢相信,儿子把我赶出家门了!这一定是那个女人唆使的,因为刚才洗碗的时候我不小心打碎了一只碗。所以那个女人就借题发挥,要儿子把我赶出来。对,一定是这样的!不然,儿子是绝不会把我赶出来的。 八 今夜是除夕夜。外面的风很大,刮得我的脸发疼。我透过窗纱看见儿子和那个女人正在开香槟庆祝。我看见儿子笑了,他笑起来可真好看,就像小的时候那么可爱。风越来越大,我感觉自己似乎就要离开这个世界了,把儿子养这么大,唯一的遗憾就是还没听他叫过我一声“妈” 。不过我并不怪他,因为他是我的儿子!如果我上了天堂,一定要替儿子向上帝预先申请一个好位子,因为他是我的儿子。 我把这篇文章简单翻译了一下,我的英文不太好,请大家多多指教。 A Mother’s diary 1.When a nurse brought a crumpled crying baby up to my face, I saw it clearly---That is my son! By hearing his loud crying, I am sure that my son will be very successful in the future. 2. My son went to kindergarten this morning, by looking at his lovely face I knew that he would do well at school and bring honor to my face. But in the afternoon, when I went to pick him up, the teacher told me that my son has been fighting with others the whole day. That is impossible, my son is clever and well-behaved, how can he fight with others? The teacher must be framing him. 3. Today, I received a phone call from my son’s teacher,she said that my darling has been wagging the whole morning. If that’s true, that only means her lessons were too boring for my boy to stay in. Oh, I remember, the last time I saw his test sheet, he only got 30, which explains how badly she taught him. I decided to change my son’s school. 4. My son’s in year 8 now. But yesterday he told me he didn’t want to go to school anymore, he wanted to go out to build his own business. I believe that my son’s always the cleverest, he must have his own reasons for his decisions. Maybe he doesn’t want to make me work too hard. Well, my darling has grown up, and is beginning to care about other people. 5. My son has brought back a strange-looking woman today. He said that she was his girlfriend. I don’t like the curly yellow hair and the “colourful” face of hers. But my son told me that’s the fashion. Anyway, I accept everything my darling says, because he has a very good taste of people. 6. My son got married today. I am so happy. I don’t like the woman (my daughter-in-law) at all. But as long as my son likes her, I will accept her. 7. I can’t believe that my son has kicked me out of the house. That must be the woman’s idea. I broke a bowl when I did the washing up this afternoon, and that must have been the excuse the woman used to persuade my son. Yes, that’s what happened; my son would never do that without the woman’s instigation. 8. Tonight is New Year’s Eve. It’s cold outside and the wind is blowing. Through the window I can see my darling and the woman celebrating with a bottle of champagne. Oh, I saw my son smile; he is so cute when he smiles, just like when he was very young. The wind is getting stronger, I feel like leaving this world. The only regret I have this whole life is that I’ve never heard my son calling me “mum”. But I don’t blame him, because he is my son. When I go to heaven, I’ll reserve a good seat for my son, because he..is..my..son.
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.