个人资料
正文

The Best Of Cats The Musical

(2007-04-19 08:37:29) 下一个





 




-让世人都感动的歌曲-Memory 歌剧《猫》ZT


回忆百老汇破记录连演7485场音乐剧猫主题曲

《猫》,是英国作曲家安德鲁.洛伊德.韦伯(Andrew Lloyd Webber)根据 T.S.艾略特(T. S. Eliot)的诗集谱曲的音乐歌舞剧。1983年获最佳音乐剧奖等7项托尼奖。
剧中一曲《回忆》(Memory),已经成为音乐剧音乐经典,该曲被多达150位艺术家录制,可见其受欢迎的地步。该剧原版录音带销售量达到两百万张,并获格兰美最佳演出录音奖。

Memory, turn your face to the moonlight
Let your memory lead you
Open up, enter in
If you find there the meaning of what happiness is
Then a new life will begin

midnight
not a sound from the pavement
has the moon lost her memory?
she is smiling alone
in the lamplight
the withered leaves collect at my feet
and the wind begins to moan
memory
all alone in the moonlight
i can smile at the old days
life was beautiful then
i remember
the time i knew what happiness was
let the memory live again
every street lamp
seems to beat
a fatalistic warning
someone mutters
and a street lamp gutters
and soon it will be morning
daylight
i must wait for the sunrise
i must think of a new life
and i mustn't give in
when the dawn comes
tonight will be a memory too
and a new day will begin
burnt out ends of smoky days
the stale cold smell of morning
the street lamp dies
another night is over
another day is dawning
touch me
it's so easy to leave me
all alone with my memory
of my days in the sun
if you touch me
you'll understand what happiness is
look a new day has begun ...

午夜
四下寂静无声
月亮失去了记忆吗?
她微笑着
灯光下,枯萎的树叶集在我脚下
狂风咆哮着
回忆
孤独地保留在月光中
我对着美好的过去微笑
那时我漂亮
我依然记着当时幻想的幸福的样子
让记忆复活吧
每一盏街灯像要打碎宿命的警告
有人在轻声低语,街灯在风中摇晃,
黎明很快就会到来
光明
我要看到日出
我要考虑新的生活
我不会屈服
黎明到来时,昨夜将成为记忆
新的一天即将开始
燃尽夜间的烟尘,燃尽清晨的陈腐
街灯已熄灭,黑夜已过去,
黎明即将到来轻抚我
抛弃我很简单阳光里,所有一切与美好的记忆并存
轻抚我,你会理解幸福
看——新的一天已经开始




[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.