个人资料
正文

【需要另一种止痛片】

(2016-06-01 11:49:46) 下一个

 

【需要另一种止痛片】 
        文/天朝玉 

每隔六小时
一粒五百毫克的泰勒诺
止住了我身体的伤痛
可我不知道
什么样的药
能止住思念你的疼

每一分钟
它在我的血液里起伏汹涌
呼唤着你的名字
听不到回应
我只好闭上眼
祈求重回昨晚的梦境

假如思念你的手
能再次触摸到
你眼角滑下的泪
我便知道
我们的这份情爱
的确是真的,不是梦


 【I Need Another Kind of Pain Killer】 
       By Tian Chao Yu 
    
Every six hours
a five-hundred milligrams of Tylenol
stops my body aches
but I do not know 
which medicine could stop the pain
of missing you

Every minute
it surges turbulently in my blood 
calling your name
not hearing your response
I close my eyes, praying for 
the return of last night's dream

If my hand could touch the tears 
rolling down your face,once again
I would know then
what we have is indeed true love
not a fantasy dream

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.