正文

(歌词翻译)完美印第安

(2015-05-09 09:17:40) 下一个
 

演唱: Sinead O'Connor
词译: 卡尔加里杂志编辑

他是完美的印第安
生活甜美如垂柳芬芳
他的脸在我枕旁
静静走进我的梦乡

梦中我看见一个小女孩
她如此美丽
如诗如画
红喷喷的颊,洁白光润的牙
眼睛深邃如海洋
身著黄色衣裳
面对镜头嘻戏欢畅
她给我的微笑
是我一生的时光
我曾无助地飘流
我曾苦苦地寻求
我像国王LIR的苦命孩子
这是唯一方式让我重获自由

他羞怯,话语安详
他温柔,带给我致命的引诱
他历尽磨难,他带着沧桑
他是否和我一样,也喜欢幻想

我曾无助地飘流
我曾苦苦地寻求
我像国王LIR的苦命孩子
这是唯一方式让我重获自由 


A PERFECT INDIAN LYRICS

A Perfect Indian is he
Remembering him life is sweet
Like a weeping willow
His face on my pillow
Comes to me still in my dreams

And there I saw a young baby
A beautiful daughter was she
A face from a painting
Red cheeks and teeth aching

Her eyes like a wild Irish sea
On a table in her yellow dress
For a photograph feigned happiness
Why in my life is that the only time
That any of you will smile at me

I'm sailing on this terrible ocean
I've come for my self to retrieve
Too long have I been feeling like Lir's children
And there's only one way to be free

He's shy and he speaks quietly
He's gentle and he seems to me
Like the elf-arrow
His face worn and harrowed
Is he a daydreamer like me

I'm sailing on this terrible ocean
I've come for my self to retrieve
Too long have I been feeling like Lir's children
And there's only one way to be free

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.